autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
BMW-i8_2015_1600x1200_wallpaper_09_resize_1442997138
25 August 2015
International Engine of the Year Awards, editia a XVII-a

Cel mai bun motor din categoria 1,4 - 1,8 litri: BMW - sistemul hibrid benzină-electric alcătuit dintr-o unitate de 1,5 litri

 

După opt ani de supremaţie din partea propulsorului turbo de 1,6 litri creat de BMW în parteneriat cu PSA Peugeot Citroën, categoria are în 2015 un nou campion, respectiv sistemul hibrid format dintr-un motor pe benzină de 1,5 litri, construit tot de compania germană. Membrii juriului au fost uimiţi de performanţele similare unui supercar oferite de modelul i8, care dispune de o unitate turbo în trei cilindri, capabilă să dezvolte 231 CP şi responsabilă de puntea spate, alături de un motor electric de 132 CP pentru axul din faţă.

Propulsorul pe benzină, fabricat în cadrul programului EfficientDynamics, generează un cuplu de 320 Nm şi dispune de un sistem sofisticat de management al motorului care optimizează procesul de schimbare a sarcinii pe durata arderii şi oferă un răspuns foarte rapid al turbocompresorului. Cuplul unităţii electrice este disponibil încă de la început, astfel că i8 este capabil să accelereze de la 0 la 60 km/h în doar 4,5 secunde în modul complet electric. Viteza maximă atinsă cu ajutorul puterii electrice este de 120 km/h, iar bateria litiu-ion de 7 kWh oferă o autonomie de până la 37 km.

Când ambele surse de putere funcţionează simultan, i8 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde, cu un consum mediu de combustibil de 2,1 litri / 100 km şi emisii de CO2 de 49 g/km.

„Sistemul hibrid promovat de BMW i8 ne arată viitorul şi ce poate fi obţinut prin îmbinarea unei performanţe nebune cu o eficienţă la fel de impresionantă”, a afirmat jurnalistul american Marc Noordeloos.

Şi alţi membri ai juriului au apreciat că inovaţia tehnologică evidenţiată prin sistemul hibrid al lui BMW i8 reprezintă o etapă de referinţă în dezvoltarea grupurilor motopropulsoare. „Este cea mai inteligentă combinaţie dintre un motor electric şi unul pe benzină pe care am avut norocul să o testez”, a precizat jurnalistul Tomas Hyan.

Specificaţii tehnice BMW i8

·        Capacitate: 1.499 cc

·        Număr de cilindri: 3

·        Putere: 231 CP; 132 CP - motorul electric

·        Diametrul x cursa cilindrilor: 82 mm x 94,5 mm

·        Raport de compresie: 9,5:1

Clasament

 

MOTOR

PUNCTAJ

1.

BMW - sistemul hibrid benzină-electric alcătuit dintr-un propulsor de 1,5 litri, în trei cilindri (BMW i8)

262

2.

Audi - unitatea TFSI de 1,8 litri (Audi A1, A3, A4, A5, A6, Seat Leon FR, Skoda Octavia, Superb, Yeti, Volkswagen Jetta, Passat)

177

3.

BMW / PSA Peugeot Citroën - propulsorul turbo pe benzină de 1,6 litri (Mini Clubman Cooper S, Coupe / Roadster Cooper S, Countryman Cooper S, Paceman Cooper S, Clubman Cooper Works, Coupe / Roadster Cooper Works, Countryman Cooper Works, Paceman Cooper Works, Peugeot 208, 308, 3008, 508, 5008, 208 GTI, 308 GT, RCZ, RCZ R, Citroen DS3, DS3 Racing, C4 / DS4, DS4 Racing, C4 Picasso / Grand Picasso, C5, DS5)

158

4.

BMW - motorul turbo pe benzină de 1,5 litri, în trei cilindri (BMW 116i, 218i, Mini Cooper)

151

5.

Ford - unitatea turbo de 1,5 litri (Ford Mondeo, Focus, C-Max / Grand C-Max, Kuga )

80

6.

Fiat Chrysler propulsorul DI turbo de 1,75 litri (Alfa Romeo 4C)

78

 

„Extraordinara tehnologie hibridă a modelului i8 redefineşte sistemele de propulsie eficiente, puternice şi plăcute. Jos pălăria în faţa grupului BMW!”, a declarat jurnalistul Peter Lyon.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite