autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
BMW-i8_2015_1600x1200_wallpaper_01_resize_1442995751
25 August 2015
International Engine of the Year Awards, editia a XVII-a

Revoluţionarul BMW i8 a reuşit să detroneze EcoBoost-ul Ford de un litru!

Tradiţia recompensării celor mai bune motoare ale anului a început în 1999, iar producătorii auto din întreaga lume luptă cu îndârjire pentru obţinerea unei distincţii. În ultimii ani, premiile International Engine of the Year au devenit un important instrument de marketing pentru câştigători, mărci precum Ford, Volkswagen, BMW, Audi sau Ferrari incluzând logo-ul competiţiei în campaniile lor publicitare.

Principala condiţie pe care trebuie să o îndeplinească un motor pentru a i se accepta înscrierea în concurs o reprezintă disponibilitatea lui pe cel puţin două pieţe auto din lume, în ultimele douăsprezece luni.

Juriul a fost format din 65 de jurnalişti specializaţi în domeniul auto, provenind din 31 de ţări, care au avut responsabilitatea de a stabili învingătorii celor douăsprezece categorii. Ei au fost nevoiţi să ia în considerare caracteristici precum economia de combustibil, performanţa, zgomotul emis ori manevrabilitatea şi au putut acorda cel mult 15 puncte unui motor şi cel puţin 1 punct, având la dispoziţie maximum 25 de puncte.

 

Motorul Anului 2015: BMW, sistemul hibrid benzină-electric format dintr-o unitate de 1,5 litri în trei cilindri

Anul acesta s-a dat o luptă strânsă pentru titlul suprem al competiţiei International Engine of the Year Award, între revoluţionarul sistem hibrid, alcătuit dintr-un motor de 1,5 litri, care pune în mişcare modelul BMW i8 şi uimitoarea unitate Ford EcoBoost de 1 litru, aflată în fruntea clasamentului în ultimii trei ani.

Inovaţia BMW s-a impus la o diferenţă de numai şapte puncte, iar locul al treilea a fost ocupat de propulsorul turbo de 1,2 litri, în trei cilindri, al grupului francez PSA Peugeot Citroën, care a acumulat cu 52 de puncte mai puţin decât marele câştigător.

Performanţele deosebite, economia remarcabilă de combustibil şi emisiile scăzute de noxe au ajutat acest avansat sistem de propulsie creat de compania BMW să obţină trei distincţii importante în cadrul ediţiei din 2015 a International Engine of the Year Awards.

Consumul de carburant de numai 2,1 litri / 100 km şi emisiile de CO2 de 49 g/km sunt completate de abilităţi specifice unui supercar, micul motor turbo de 1,5 litri, în trei cilindri, având rolul de a expedia 231 CP către puntea spate, iar unitatea electrică de 132 CP fiind responsabilă de propulsare punţii faţă. În acest fel, hibridul i8 accelerează de la 0 la 60 km/h în doar 4,5 secunde.

Specificaţii tehnice BMW i8

·        Capacitate: 1.499 cc

·        Număr de cilindri: 3

·        Putere: 231 CP; 132 CP - motorul electric

·        Diametrul x cursa cilindrilor: 82 mm x 94,5 mm

·        Raport de compresie: 9,5:1

Clasament

 

MOTOR

PUNCTAJ

1.

BMW - sistemul hibrid benzină-electric alcătuit dintr-un propulsor de 1,5 litri, în trei cilindri (BMW i8)

274

2.

Ford - unitatea turbo de 999 cc, în trei cilindri (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, Fiesta Red/Black, Mondeo, EcoSport, Tourneo Connect / Courier)

267

3.

PSA Peugeot Citroën - propulsorul turbo de 1,2 litri, în trei cilindri (Peugeot 208, 308, Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus, C4, DS4)

222

4.

Ferrari - unitatea V8 de 4,5 litri (Ferrari 458 Italia, 458 Speciale)

221

5.

Mercedes-AMG - propulsorul de 2 litri turbo (Mercedes-Benz A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG)

177

6.

Tesla - sistemul complet electric (Tesla Model S)

157

7.

BMW M - unitatea twin-turbo de 3 litri, în şase cilindri (BMW M3, M4)

133

8.

McLaren - propulsorul twin-turbo V8 de 3,8 litri (McLaren 675LT, 650S, 625C, 12C)

93

9.

Audi - unitatea de 2,5 litri turbo, în cinci cilindri (Audi RS3, RS Q3)

81

 

„Este o victorie meritată a acestui sistem de propulsie remarcabil. Modelul i8 este un supercar al viitorului care este disponibil şi astăzi. Progresivă, emoţională şi responsabilă faţă de mediul înconjurător, aceasta este o inovaţie care demonstrează că transportul de mâine poate fi foarte incitant”, a declarat Dean Slavnich, copreşedintele competiţiei International Engine of the Year Awards.

 

 


     
comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite