autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
International Engine Of The Year 2009 - Volkswagen a intrerupt suprematia BMW
15 Iulie 2009
International Engine Of The Year 2009 - Volkswagen a intrerupt suprematia BMW
Dupa citiva ani de suprematie BMW, iata ca un alt constructor, tot german, se mindreste ca are cel mai bun motor din lume. In clasa sa, respectivul propulsor este deja obisnuit cu premiile, dar a sosit vremea pentru recunoasterea suprema. Va prezentam in continuare laureatii tuturor claselor participante in concurs, precum si clasamentele complete cu motoarele care au impresionat juriul
International Engine Of The Year 2009 - Volkswagen a intrerupt suprematia BMW
International Engine Of The Year 2009 - Volkswagen a intrerupt suprematia BMW
International Engine Of The Year 2009 - Volkswagen a intrerupt suprematia BMW
International Engine Of The Year 2009 - Volkswagen a intrerupt suprematia BMW
International Engine Of The Year 2009 - Volkswagen a intrerupt suprematia BMW
International Engine Of The Year 2009 - Volkswagen a intrerupt suprematia BMW
International Engine Of The Year
VOLKSWAGEN 1.4 litri TSI TWINCHARGER
"Acest propulsor remarcabil invinge TDI ul cu armele proprii Diesel ului. TSI este pe piata de citiva ani, timp in care a devenit din ce in ce mai bun" - Jack Yamaguchi, jurnalist auto.
Acumulind 354 puncte din partea a 65 de membri ai juriului, noua generatie de propulsoare TSI de la Volkswagen a pus capat dominatiei de patru ani a celor de la BMW, cistigind titlul Engine of the Year 2009.

In ceea ce a fost cea mai strinsa lupta din istoria premiilor International Engine of the Year, propulsorul Volkswagen s a impus la patru puncte in fata agregatului de 3 litri twin turbo cu injectie directa de la BMW. Triumful TSI ului in competitia International Engine of the Year 2009, Green Engine si categoriile intre 1 si 1,4 litri va fi perceputa ca o victorie importanta pentru cei care sustin miscarea de downsizing.

Un aspect notabil a fost modul in care unitatea de putere de 1,4 litri a reusit sa adune puncte de la pietele extra europene, membrii juriului din America de Nord, Asia si America de Sud acordindu i punctaj maxim. "A fost o alegere usoara", a afirmat jurnalistul auto Peter Robinson. "TSI ul combina rafinamentul remarcabil cu performante incredibile si emisii si un consum redus". Americanul Matt Davis a fost impresionat in egala masura: "TSI ul de 1,4 litri de la Volkswagen reuseste sa eclipseze pina si TSI ul de 2 litri al VW".

Propulsorul in patru cilindri combina un turbocharger si un supercharger intr o unitate compacta. Rezultatul este o crestere a nivelului de putere pina la 178 CP, dar cea mai impresionanta este puterea motorului, care produce 127,1 CP/litru. Iar cu 240 Nm de cuplu disponibili inca de la 1.500 rpm, e simplu sa vedem de ce membrii juriului au ales acest agregat.

Dar performantele sint doar unul dintre motivele pentru care acest motor a primit titlul International Engine of the Year. Agregatul TSI conectat la o transmisie DSG emite numai 144 g CO2/km, iar in cazul lui Volkswagen Golf, consumul este de 6,2 litri/ 100 km. Cu aceste cifre, nu e de mirare ca TSI a cistigat.

Clasa Sub 1 LITRU
TOYOTA 1 litru
"Propulsorul Toyota de un litru in trei cilindri este in mod evident cel mai bun din clasa sa. Jurnalistii care conduc automobilele pentru demonstratiile de presa imi spun ca este indestructibil!" - Robert Bielecki, jurnalist auto.

Pe vremea asta anul trecut, Toyota se impunea la categoria sub un litru cu un avans de numai noua puncte. Dar unele lucruri pur si simplu devin tot mai bune o data cu trecerea timpului, iar la fel stau lucrurile si cu unitatea de putere de un litru, in trei cilindri a constructorului japonez, care s a impus la categoria sa cu un avans de peste 100 puncte in fata agregatului Diesel de la smart. Aceasta reusita este a treia consecutiva pentru Toyota, demonstrind interesul constructorului japonez in dezvoltarea propulsoarelor cu cilindree mica.

Explicind atitudinea jurnalistilor auto fata de acest propulsor, Christophe Congrega de la L'Automobile Magazine din Franta a afirmat: "Acest agregat in trei cilindri are destul cuplu si putere pentru a face deplasarea in mediul urban placuta. Dar in acelasi timp, consumul de combustibil si emisiile de noxe sint la un nivel incredibil de redus".
Cintarind doar 67 kg   fiind astfel unul dintre cele mai usoare motoare construite vreodata in istoria industriei auto   unitatea de putere de 993 cmc se regaseste pe o gama de vehicule apartinind de patru constructori diferiti.

Intr un model tipic precum Toyota Aygo, propulsorul in trei cilindri asigura un consum de 4 litri/100 km si emite numai 109 g CO2/km. Dar nevoia de ecologie in spatiul urban a fost cuplata cu performanta. Sistemul avansat Variable Valve Timing ajuta propulsorul sa livreze pina la 67 CP. Ca rezultat, motorul accelereaza rapid   un element cheie pentru o masina de oras. Cuplul de 93 Nm vine la 3.600 Nm si este util in acceleratii.

1 - 1,4 litri
VOLKSWAGEN 1.4 litri TSI TWINCHARGER
"Urale pentru TSI, nu numai datorita gamei largi de modele in care este utilizat, ci si pentru rafinament si consumul redus de combustibil pe care il realizeaza" - Jeroen Jongeneel, De Telegraaf.
Cu acest propulsor, Volkswagen a demonstrat ca downsizing nu inseamna implicit si downgrading. Designul inovator i a adus cinci nominalizari in cadrul competitiei si triumfa pentru al patrulea an consecutiv la categoria sa.

Propulsorul de 1,4 litri poate livra pina la 178 CP, prin utilizarea in comun a unui motor pe benzina cu injectie directa, a turbochargerului si a unui supercharger. Cuplul la turatii joase este asigurat de catre supercharger. Turbochargerul preia controlul la viteze mari, "binecuvintind" agregatul cu genul de putere specifica motorizarilor aspirate de 2 litri.
Produsul ambitios de putere nu ar fi putut fi realizat doar cu ajutorul propulsorului de 1,4 litri supraalimentat sau turboalimentat, dar cu aceasta combinatie, compresorul mareste presiunea de acceleratie a turbochargerului pina la un nivel impresionant. Turbina si superchargerul au o presiune normala de 1,53 bar, iar presiunea maxima este de 2,5 bar la 1.500 rpm.

Puterea este numai o parte din poveste, pentru ca inovatorul TSI ofera beneficiile economiei de combustibil, fata de adversarii sai cu o cilindree mai mare, returnimd un consum mediu de 6,2 litri la suta de kilometri, fata de 10,6 litri la suta de kilometri, cit "scoate" unitatea de putere Volkswagen de 2 litri FSI, cu performante comparabile.
Dupa cum a afirmat Arturo de Andres, de la Automovil din Spania, "este cel mai bun exemplu de downsizing. Propulsorul de 1,4 litri ofera cuplu foarte bun la turatii joase, putere suficienta si economie de combustibil".

1.4 - 1.8 litri
BMW PSA 1.6 LITRI TURBO
"Acest motor este unul dintre cele mai bune de pe piata. Este deopotriva puternic si economic" - Arturo de Andres, Automovil.
Propulsorul pe benzina dezvoltat de BMW si PSA Peugeot Citroen a invins pentru al treilea an consecutiv in categoria de la 1.4 la 1.8 litri, in ciuda aparitiei agregatului de la noul Toyota Prius, considerat favoritul in clasa sa.

Dan Vardie de la Autoshow Romania este unul dintre membrii juriului care a acordat propulsorului care echipeaza Mini Cooper S punctaj maxim: "Este un motor minunat, puternic, dar sportiv, care dispune de functie start/stop ce imbunatateste consumul de combustibil si reduce emisiile de noxe. Masina este supla si placuta la condus pe drumurile virajate si la fel de buna si in mediul urban". Intre timp, Dean Slavinch, co presedinte al IEOTYA, a adaugat: "Acest motor reprezinta unul dintre cele mai bune exemple in materie de downsizing".

Beneficiind de tehnologii inovatoare, precum functia start/stop pe modelele BMW, membrii juriului din toate regiunile au fost impresionati inca o data de acest motor puternic, dar in acelasi timp economic. Dupa cum explica Marc Noordeloos de la Automobile din SUA, "acest propulsor ofera un echilibru minunat intre putere si economia de combustibil. Poate ca ii lipseste caracterul propulsorului supraalimentat de la vechiul Mini Cooper S, dar scaderea dramatica a consumului de combustibil reabiliteaza situatia".

Construita din aliaj usor, unitatea de putere de 175 CP care echipeaza nu doar modelele Mini Cooper S, ci si Mini Clubman, Peugeot 207 si 308, dispune de doua turbine, injectie directa si elemente hidraulice de compensare a jocului valvelor.
Toata aceasta tehnologie inseamna nu doar o putere impresionanta   si sa nu uitam de cei 260 Nm livrati intre 1.500 rpm si 5.000 rpm  , dar si un consum mediu de combustibil de 6,9 litri la suta de kilometri pentru motoarele fara functia start/stop. De la lansarea in 2006, au fost construite peste 150.000 de unitati ale acestui propulsor, iar anul viitor s ar putea dovedi si mai popular, o data cu lansarea Mini Cross.

1.8 - 2 litri
AUDI 2 LITRI TFSI
"Volkswagen AG este acum lider detasat in ceea ce priveste tehnologia de constructie a propulsoarelor in patru cilindri" - Bill McKinnon, jurnalist auto.
Incepind cu 2005, unitatea de putere AUDI de 2 litri turbo cu 4 cilindri in linie s a impus la categoria sa de patru ori. Si a reusit un loc trei anul acesta. Noua generatie a acestui propulsor se regaseste pe o gama variata de modele, de la A4, A5 si Q5, pina la VW Scirocco si Golf GTI. Disponibila in variantele cu 178 si 208 CP, propulsorul are o cilindree de 1.984 cmc.
2 litri TFSI de la AUDI A4 atinge nivelul cuplul maxim de 350 Nm la numai 1.500 rpm   una din caracteristicile care au impresionat juriul. Dar nu a fost numai puterea care a atras voturile de partea sa, ci si modul rectiliniu in care urca turatiile.

De asemenea, lista de inovatii tehnologice include: injectoare cu sase orificii care livreaza combustibilul in camera de combustie la o presiune de 150 bar pentru a asigura o combustie eficienta; rotile optimizate ale turbinei si ale compresorului, care au imbunatatit reactia turbochargerului; un nou intercooler, care combina un inalt nivel de eficienta cu greutatea scazuta si dimensiunile reduse; o pompa de ulei care opereaza in doua trepte de control al presiunii. Aceste inovatii au imbunatatit consumul de combustibil al agregatului pina la 6,8 l/ 100 km.

2 - 2,5 litri
MERCEDES BENZ DIESEL 2.1 litri
"Cuplu si agilitate specifice unui sports car, alaturi de economia, linistea si ecologia specifice unui vehicul din segmentul B" - Gabor Szeczenyi, jurnalist auto.
Clasa 2 2,5 litri a devenit in 2009 o batalie intre doua motoare: ultimul propulsor Mercedes in patru cilindri, prezent de exemplu pe noul E Klasse si agregatul in cinci cilindri de la noul AUDI TT RS.

Pina la urma, cistig de cauza a avut Diesel ul Mercedes, cu un avans de 45 de puncte. Dupa cum spune unul din membrii juriului, Tomas Hyan din Cehia, "Mercedes a realizat un progres notabil cu acest propulsor. Acesta ofera mai multa putere, mai mult cuplu, un consum redus si emisii de CO2 scazute".

Asemenea performante sint rezultatul unui proces extensiv de cercetare si dezvoltare. Noul Diesel, comercializat cu sigla "BlueEfficiency" in trei versiuni de putere (134, 168, 201 CP) prezinta o serie de inovatii tehnice. Prima dintre acestea ar fi injectia directa de tip common rail, livrata prin piezoinjectoare si dispunind de o presiune maxima a rampei crescuta cu 400 bar, ajungind acum la 2.000 bar in cazul C250, E220 si E250 BlueEfficiency.
Aceste versiuni marcheaza de asemenea debutul propulsoarelor turboDiesel cu doua etape ale turbinei pentru Mercedes. Turbina de mare presiune, de dimensiuni mai reduse, este localizata direct in filtrul de evacuare. Beneficiile acestui sistem includ performanta imbunatatita si mai mult cuplu.

In cazul lui E200 este utilizata o turbina cu o singura etapa. Aici, totusi, puterea redusa a motorului permite utilizarea unei turbine de dimensiuni mai mici. Rezultatul este un consum de 5,3 litri la suta de kilometri si 139 g CO2 eliminate la fiecare km. Unul dintre membrii juriului, John Carey, de la Wheels Magazine din Australia, a mentionat ca "noul Diesel de la Mercedes dovedeste ca procesul de downsizing la masinile de clasa mare nu trebuie neaparat sa reprezinte un dezavantaj".

2,5 - 3 litri
BMW 3 litri DI TWIN TURBO
"Un motor delicios de rafinat, capabil sa livreze performante superbe si o eficienta remarcabila" - John Carey, Wheels Magazine.
Propulsorul BMW de 2.979 cmc este prezent pe o varietate de modele, incluzind 335, X6, Z4 si 730.

Detinatorul a doua trofee International Engine of the Year a impresionat juriul si anul acesta. Graham Johnson, co presedinte al competitiei, a afirmat: "BMW a construit un propulsor excelent, adaugind nu una, ci doua turbine".
Motorul este un sase cilindri in linie, cu trei cilindri actionind fiecare turbina, creind o unitate cu raspuns rapid. In versiunile reduse de putere, ofera cuplul maxim de 400 Nm si 302 CP la 5.800 rpm. Acest lucru confera un caracter dinamic modelelor BMW, noul Z4 sDrive35i atingind 100 km/h in putin peste cinci secunde.

Inginerii BMW tin sa precizeze ca turbinele, prin conceptul in sine, ajuta la reducerea consumului de combustibil. Construite dintr un aliaj special de otel, sint rezistente la temperaturi ridicate. Sint capabile sa reziste la o temperatura de pina la 1.050 grade Celsius si nu este necesara utilizarea unui surplus de combustibil pentru a realiza racirea. Acest lucru isi demonstreaza eficienta mai ales atunci cind motorul opereaza la capacitate maxima.
Un element-cheie al designului acestui propulsor il constituie unitatea de injectie directa de inalta precizie, care permite o rata de compresie mai mare ce poate fi folosita.
Acest lucru mai inseamna si ca Z4 sDrive35i poate obtine un consum mediu de combustibil de 9,4 litri/100 km sau chiar 9 litri/100 km, in echiparea cu transmisia cu dublu ambreiaj. Arturo de Andres de la Automovil din Spania a concluzionat: "Cantitatea de tehnologie utilizata de BMW in procesul de construire a motoarelor sale il face cel mai bun la categoria sa".

3 - 4 litri
BMW 4 litri V8
"Acesta este cu siguranta unul din cele mai bune motoare din clasa sa. Felicitari BMW pentru acest propulsor!" - Tomas Hyan, Automobile Revue.
BMW a demonstrat ca este unul dintre favoritii juriului in decursul editiilor precedente, iar anul 2009 n a facut exceptie, M3 obtinind 319 puncte. Marc Noordeloos de la Automobile si a exprimat gindurile succint: "Acest propulsor te face sa zimbesti si te rasplateste din plin cind ajungi in zona superioara a turometrului".
Interesant, actualul V8 cintareste cu doua kilograme mai putin decit agregatul cu sase cilindri in linie pe care l a inlocuit in 2008, reducerea in greutate venind in ciuda cresterii nivelului de putere.

Jurnalistul auto australian Bill McKinnon a afirmat ca "este cel mai bun performance engine de la BMW, si sa nu uitam nivelul maxim al turometrului, care urca pina la 8.250 rpm". Intre timp, Dean Slavinch, co presedinte al premiilor International Engine of the Year, a adaugat: "Exista un motiv pentru care acest motor continua sa primeasca atit de multe premii. Nu e usor sa combini performanta, rafinamentul si eficienta, dar BMW a realizat echilibrul perfect cu acest agregat".
Motorul dispune de o valva pentru acceleratie la fiecare cilindru si doua motoare care opereaza fiecare rind de cilindri. Acest lucru ii confera propulsorului un raspuns rapid la viteze reduse si o reactie imediata atunci cind soferul apasa pedala de acceleratie.

Expertiza acordata designului acestui propulsor se extinde prin transmisia Drivelogic. Sistemul de racire al motorului integreaza si lichidul de transmisie, astfel incit cutia de viteze se incalzeste mai repede decit de obicei, contribuind la reducerea consumului de combustibil. Dar unul dintre aspectele cele mai importante ale unui M3 il constituie puterea, iar actuala generatie nu dezamageste nici ea: 414 CP generati la 8.250 rpm si acceleratia de la 0 la 100 km/h in 4,2 secunde.

Peste 4 litri
MERCEDES AMG 6.2 litri
"Motoarele performante tin de capacitatea de a te face sa zimbesti   si e imposibil sa nu zimbeasca cineva cind acest propulsor e la capacitate maxima" - Graham Johnson, co presedinte Intrenational Engine of the Year.
In ciuda unei concurente puternice din partea BMW si Jaguar, unitatea de putere Mercedes AMG de 6.208 cmc a fost incoronata invingatoare la categoria peste 4.000 cmc.
Arturo de Andres de la Automovil din Spania a afirmat: "Divizia AMG a dus designul clasic al propulsorului V8 la apogeu: performate incredibile, cuplu fenomenal la turatii joase si turatii dincolo de 7.000 rpm".

Propulsorul este disponibil in mai multe versiuni de putere, de la 451 CP in CLK, pina la 518 CP pentru CL, fiind construit de catre AMG dupa principiul "un om, un motor", fiecare tehnician fiind responsabil de asamblarea manuala a propulsorului inainte de a si lasa semnatura pe o placa atasata unitatii de putere.
Presiunea combustibilului este monitorizata constant, avind o raza de operare intre 3,8 si 5 bar. Cind ECU primeste un semnal de la pedala de acceleratie, dureaza doar citeva milisecunde pina cind este identificata si stabilita presiunea corecta a combustibilului, oferind un raspuns rapid al motorului fara penalizare in privinta economiei de combustibil. Astfel, C63 AMG consuma 13,4 litri/100 km si elimina 319 g CO2/km.
Pentru a transmite puterea, transmisia AMG Speedshift Plus 7G Tronic ofera trei moduri de operare, fiecare dispunind de caracteristici diferite. In modul sport, rapoartele sint schimbate cu 30% mai repede decit in "comfort" si cu 50% mai repede decit in modul "manual".

Best New Engine
PORSCHE 3.8 litri
"Abilitatea celor de la Porsche de a imbunatati agregatul de sase cilindri in linie, indeplinind in acelasi timp normele de poluare si cerintele de performanta este impresionanta" - Dean Slavnich, co presedinte International Engine of the Year.
In acest an, titlul Best New Engine a fost adjudecat de agregatul Porsche de 3,8 litri cu sase cilindri in linie, care produce 385 CP, echipeaza modelele 911 Carrera S si confera o viteza maxima de peste 300 km/h.

Dar nu a fost numai puterea care i a impresionat pe membrii juriului. Marc Noordeloos de la revista Automobile a afirmat ca "ar trebui lasata in grija Porsche sarcina de a construi un propulsor de aproape 400 CP care returneaza un consum atit de bun. Entuziastii ar trebui sa se bucure de faptul ca propulsoarele aspirate traditionale s ar putea sa nu fi ajuns la capat de drum". Cresterea capacitatii motorului cu 200 cmc aduce 30 Cp in plus fata de versiunea precedenta, precum si o scadere cu 15% a emisiilor de CO2.

Porsche sustine ca unul din secretele succesului consta in sistemul Direct Fuel Injection (DFI) utilizat, preluat de la propulsoarele in "V" de pe Cayenne. Acest sistem ofera un raspuns mai rapid la acceleratie, ceea ce inseamna economie de combustibil, turatia motorului scazind mult mai rapid atunci cind pedala de acceleratie nu este actionata. De asemenea, nu ramine combustibil rezidual in camera de admisie. In termeni ai arhitecturii generale, acest propulsor dispune de patru valve pe cilndru, variable valve timing (VarioCam Plus) si lubrifiere de tip carter sec, reducind astfel pierderile de combustibil.
Pentru a transmite puterea la roti este utilizata transmisia cu dublu ambreiaj Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) cu sapte rapoarte. Porsche afirma ca aceasta ofera "comfortul unei transmisii automate cu convertor de cuplu si functionalitatea dinamica a unei transmisii secventiale manuale dezvoltate pentru motorsport".

Motorul Ecologic al Anului
VOLKSWAGEN 1,4 litri TSI TWINCHARGER
"O combinatie remarcabila intre un turbocharger si un supercharger intr un propulsor cu cilindree redusa" - Marc Noordeloos, Automobile.
Propulsorul Volkswagen de 1,4 litri Twincharger se impunea la International Engine of the Year inca din 2006. Dupa ce a initiat conceptul de downsizing, ramine un agregat inovator, iar in contextul economic actual, este cum nu se poate mai potrivit.
In 2009, Twincharger a fost votat Green Engine of the Year, in defavoarea competitiei hibride si Diesel.

O parte a popularitatii sale consta in flexibilitatea sa. Motorul supraalimentat si turboalimentat are aplicatii polivalente, de la VW Touran, pina la SEAT Ibiza Cupra, unde produce pina la 178 CP. Nici in 2009 nu va fi dat uitarii, urmind sa echipeze SEAT Ibiza FR, cu 148 CP. Inginerii Volkswagen au lucrat intens pentru a obtine potentialul maxim din acest propulsor. Injectia directa inseamna o rata de compresie de 10:1. In plus, este redus si consumul de combustibil.
Un factor major care a contribuit la acordarea titlului Green Engine of the Year consta in puterea impresionanta, coroborata cu emisiile de 144 g CO2/km, in timp ce consumul este de 6,2 litri la suta de kilometri. Aceste cifre ajuta propulsorul sa se mentina la nivelul Honda Insight, care are emisii de CO2 mai mici si un consum de combustibil mai bun, dar este si lipsit de putere.
Jurnalistul neozeelandez Brian Cowan a fost impresionat. Acesta si a pus intrebarea: "Atit de multa putere, atit de multa economie... Cum au reusit?!"

Best Performance Engine
MERCEDES AMG 6.2 litri
"Amestecul de ferocitate si finete poate cauza adictie" - Brian Cowan, jurnalist auto.
Pentru unii, un propulsor poate transcende rolul sau de generator de putere si deveni o fiinta vie. Pentru acesti oameni a fost creat V8 ul de 6,2 litri Mercedes AMG. Iar in acest caz, AMG a creat un monstru furios.

Tehnologia a fost intinsa la limitele maxime pentru a crea cel mai puternic propulsor V8 aspirat din clasa sa, cu pina la 525 CP si 630 Nm, in functie de aplicatie   destul cit sa asigure sprintul de la 0 la 100 km/h in 4,6 secunde.
De fapt, Mercedes a dat un scop unitatii de putere AMG. Propulsorul este disponibil in diferite versiuni de putere, de la 451 CP in CLK, pina la 518 CP in CL, fiind construit de AMG dupa principiul "un om, un motor", fiecare tehnician fiind responsabil de asamblarea manuala a unui intreg propulsor.

Ceea ce face motorul deosebit este ADN ul provenit din motorsport, care il transforma intr o bestie ce se trezeste la turatii ridicate. Se remarca greutatea scazuta si peretii cilindrilor captusiti dupa tehnologia LDS. Alaturi de filtrul de admisie variabil cu doua flapsuri pentru acceleratie, filtrul de aer si conductele de evacuare optimizate asigura o incarcare perfecta a cilindrilor si un nivel de putere ridicat. Pe scurt, urca pina la 7.200 rpm in turatii.
Tot nu esti convins? Ia in calcul doar oponentii pe care i a invins Mercedes pentru a obtine acest premiu! Doua dintre propulsoarele BMW apartinind diviziei Motorsport n au reusit sa impresioneze atit de mult membrii juriului, agregatul de 3,8 litri de la Porsche, V8 ul supraalimentat de la Jaguar, precum si V12 le Ferrari.

Christophe Congrega de la L'Automobile Magazine a incercat acest propulsor si a afirmat "este un motor incredibil   ma durea gitul in cea de a doua zi de teste!".
comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite