autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Ferrari-458_Italia_2011_1600x1200_wallpaper_85_resize_1442997901
25 August 2015
International Engine of the Year Awards, editia a XVII-a

Cel mai bun motor orientat spre performanţă – „Performance Engine”: Ferrari, propulsorul V8 de 4,5 litri

 

Unitatea V8 de 4,5 litri a companiei Ferrari a dominat categoria „Performance Engine” în ultimii cinci ani şi a fost devansată doar o singură dată, de motorul V12 creat tot de brand-ul italian. Parte a familiei F136 înfiinţate de Ferrari şi Maserati, propulsorul F136Y cu opt cilindri dispuşi într-un unghi de 90 de grade este privit ca un clasic al zilelor noastre şi unul dintre ultimele motoare aspirate natural.

În cazul modelului 458 Speciale, unitatea dezvoltă acum 605 CP, faţă de 570 CP în trecut, respectiv 135 CP per litru, un record pentru un motor aspirat natural destinat unui vehicul de stradă.

Ferrari susţine că această putere suplimentară a fost obţinută ca urmare a unui transfer direct de tehnologie între echipa de Formula 1 şi divizia responsabilă cu fabricarea maşinilor de stradă, astfel că V8 beneficiază de o varietate de elemente noi sau modificate. Pistoanele, de exemplu, au fost turnate într-un alia ultrauşor şi se bucură de o schimbare a geometriei pentru a crea un raport de compresie de 14:1. În plus, Ferrari a îndepărtat aproximativ 8 kg din greutatea standard a unităţii de 4,5 litri prin alegerea unui design diferit şi a altor materiale pentru sistemele de admisie şi evacuare.

Însă motorul V8 de 4,5 litri aspirat natural şi-a anunţat deja retragerea din peisajul industriei auto, iar locul său va fi luat de noua unitate twin-turbo de 3.900 cc.

 „El este dovada clară că astfel de motoare aspirate natural trebuie să trăiască în continuare”, a subliniat jurnalistul polonez Szczepan Mroczek.

Specificaţii tehnice – Ferrari 458 Speciale:

·        Capacitate: 4.497 cc

·        Număr de cilindri: 8

·        Putere: 605 CP

·        Diametrul x cursa cilindrilor: 94mm x 81mm

·        Raport de compresie: 14:1

Clasament

 

MOTOR

PUNCTAJ

1.

Ferrari - propulsorul V8 de 4,5 litri (Ferrari 458 Italia, 458 Speciale)

236

2.

Mercedes-AMG - unitatea V8 biturbo de 4 litri (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes-Benz C63 AMG, C63 S AMG)

148

3.

Porsche - motorul boxer de 3,8 litri (Porsche 911 Carrera S, 911 GTS, 911 GT3, Cayman GT4)

129

4.

Ferrari - propulsorul V12 de 6,3 litri (Ferrari F12 Berlinetta)

125

5.

McLaren - unitatea V8 twin-turbo de 3,8 litri (McLaren 675LT, 650S, 625C, 12C)

112

6.

Fiat Chrysler - motorul supraalimentat V8 de 6,2 litri (Dodge Charger Hellcat, Challenger Hellcat)

75

 

„Motorul V8 care pune în mişcare modelul Ferrari 458 rămâne cel mai incitant şi mai plin de viaţă propulsor cu combustie internă disponibil pe piaţă în prezent”, a declarat jurnalistul John Simister.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite