autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
BMW-M4_Coupe_2015_1600x1200_wallpaper_03_resize_1442997425
25 August 2015
International Engine of the Year Awards, editia a XVII-a

Cel mai bun motor din categoria 2,5 - 3 litri – BMW M: unitatea twin-turbo de 3 litri, în şase cilindri

 

Cea mai nouă generaţie BMW M3 respectă tradiţia lansată de predecesorii săi de a ofer o capacitate mărită a motorului. Iar reţeta s-a dovedit a fi una de succes din moment ce propulsorul twin-turbo de 3 litri, în şase cilindri, a reuşit să-şi surclaseze toţi rivalii în cadrul secţiunii special dedicate lui în cadrul International Engine of the Year Awards. Mai exact, BMW a dominat această categorie de zece ori în ultimii 11 ani şi de 14 ori în total.

Unitatea S55 B30 instalată sub capota noilor modele M3 şi M4 marchează revenirea configuraţiei de şase cilindri în linie în cadrul diviziei M a companiei BMW, doar că, de această dată, se alătură şi două turbocompresoare cu volută dublă şi geometrie variabilă. Suflantele funcţionează la o presiune de 18,9 PSI şi contribuie la generarea a 431 CP şi a unui cuplu de 550 Nm. Însă membrii juriului au fost şi mai uimiţi de faptul că valoarea maximă a cuplului poate fi susţinută în intervalul 1.850 - 5.500 rpm.

Blocul din aluminiu montat longitudinal funcţionează la un raport de compresie de 10,2:1 şi beneficiază de un sistem de injecţie directă a combustibilului de înaltă precizie. De asemenea, tehnologia de distribuţie variabilă VANOS controlează controlează deschiderea supapelor de admisie şi contribuie la obţinerea unei creşteri a puterii.

Performanţa a fost mereu un obiectiv major al diviziei M, iar noua unitate de 3 litri continuă această practică. Pe lângă performanţă, motorul utilizat de modelele M3 şi M4 este şi foarte eficient. El este însoţit de un sistem Stop/Start, funcţie de regenerare a energiei pe durata frânării, pompă de ulei controlată electronic şi multe opţiuni suplimentare, astfel că se obţine un consum mediu de carburant de 8,3 litri / 100 km, cu emisii de CO2 de 194 g/km.

„Este cel mai bun motor turbo în şase cilindri care există pe piaţă”, a remarcat jurnalistul francez Yves Maroselli.

Specificaţii tehnice - BMW M3/M4:

·        Capacitate: 2.979 cc

·        Număr de cilindri: 6

·        Putere: 431 CP

·        Diametrul x cursa cilindrilor: 84 mm x 89,6 mm

·        Raport de compresie: 10,2:1

Clasament

 

MOTOR

PUNCTAJ

1.

BMW M - unitatea twin-turbo de 3 litri, în şase cilindri (BMW M3, M4)

246

2.

BMW - propulsorul twin-turbo de 3 litri, în şase cilindri (BMW M135i, 235i, 640i, 335i, 435i, Z4 35i, 535i, X3 35i, X4 35i, X5 35i, X6 35i, Z4 35is)

178

3.

Porsche - motorul boxer de 2,7 litri (Porsche Boxster, Cayman)

158

4.

BMW - unitatea diesel twin-turbo de 3 litri, în şase cilindri (BMW 330d, 430d, 530d, X3 30d, X4 30d, X5 30d, X6 30d, 335d, 435d, 535d, 640d, X3 35d, X4 35d, X5 40d, X6 40d)

148

5.

BMW M Performance - propulsorul diesel tri-turbo de 3 litri, în şase cilindri (BMW M550d, X5 M50d, X6 M50d)

124

6.

Volkswagen - unitatea V6 TDI de 3 litri (Audi A4, A5, A6, A7, A8, Q5, SQ5, Q7, Volkswagen Touareg, Phaeton, Porsche Panamera, Macan S Diesel, Cayenne)

111

 

„Unii oameni au deplâns dispariţia aspiraţiei naturale, însă experimentarea cuplului de 550 Nm pe care îl oferă noua generaţie a acestui motor creat de divizia BMW M pune capăt tuturor argumentelor”, a precizat jurnalistul Nicol Louw.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite