autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Audi-RS_Q3_2015_1600x1200_wallpaper_02_resize_1442997338
25 August 2015
International Engine of the Year Awards, editia a XVII-a

Cel mai bun motor din categoria 2 - 2,5 litri – Audi: propulsorul turbo de 2,5 litri

 

În cadrul ediţiei de anul trecut a competiţiei International Engine of the Year Awards, unitatea turbo de 2,5 litri, în cinci cilindri, a mărcii Audi a dus o luptă strânsă cu Mazda pentru a-şi adjudeca a cincea victorie consecutivă, la o diferenţă de numai 17 puncte. De această dată însă, ecartul a fost mult mai mare, probabil şi datorită noului program de dezvoltare, alături de instalarea motorului sub capota actualei generaţii RS 3 Sportback.

Construit manual de către o mică echipă de specialişti de la uzina pe care Audi o deţine în Ungaria, la Győr, propulsorul de 2,5 litri generează 367 CP şi un cuplu de 465 Nm. Graţie acestui fapt, modelul compact RS 3 Sportback accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,3 secunde. De asemenea, cuplul maxim atins în intervalul 1.625 - 5.550 rpm permite ca în treapta a cincea de viteză, timp de 5,8 secunde, să se poată rula cu 80 - 120 km/h.

„Siguranţa garantată de Audi şi nivelul ridicat de tuning transformă acest motor într-o adevărată bucurie”, a subliniat jurnalistul Carl Cunanan.

Membrii juriului s-au declarat impresionaţi şi de sunetul emis de propulsorul de 2,5 litri, susţinut de clasica secvenţă de ardere 1 - 2 - 4 - 5 - 3 a mărcii Audi.

„Nu există în lume nimic asemănător cu zgomotul stacat produs de motorul de 2,5 litri cu cinci cilindri dispuşi în linie construit de compania Audi”, a precizat jurnalistul Marc LaChapelle.

Specificaţii tehnice – Audi RS 3 Sportback:

·        Capacitate: 2.480 cc

·        Număr de cilindri: 5

·        Putere: 367 CP

·        Diametrul x cursa cilindrilor: 82,5 mm x 92,8 mm

·        Raport de compresie: 10:1

Clasament

 

MOTOR

PUNCTAJ

1.

Audi - unitatea turbo de 2,5 litri, în cinci cilindri (Audi RS3, RS Q3)

347

2.

Mazda - propulsorul diesel de 2,2 litri (Mazda 3 / Axela, 6 / Atenza, CX-5)

184

3.

Ford - motorul turbo de 2,3 litri (Ford Mustang, Explorer, Lincoln MKC)

152

4.

Mercedes-Benz - unitatea CDI de 2,1 litri (Mercedes-Benz A200, B200 E200, GLA200, GLK200, GLC200, A220, CLA220, B220, C220, E220, CLS220, GLA220, GLK220, GLC220, C250, E250, CLS250, SLK250, GLK250, GLC250, ML250, Infiniti Q50, Q70, Jeep Compass, Patriot)

151

5.

Mercedes-Benz - sistemul hibrid diesel-electric format dintr-un motor de 2,1 litri (Mercedes-Benz C300 Hybrid, E300 Hybrid, S300 Hybrid)

125

6.

Subaru - propulsorul turbo de 2,5 litri (Subaru Impreza Sti)

117

 

„O livrare excelentă de putere, un sunet impresionant şi o dispunere unică. Nu poţi învinge propulsorul Audi de 2,5 litri turbo, în cinci cilindri”, a afirmat jurnalistul Gary Tsang.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite