autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Ford-Focus_2015_1600x1200_wallpaper_06_resize_1442996719
25 August 2015
International Engine of the Year Awards, editia a XVII-a

Cel mai bun motor cu o capacitate mai mică de 1 litru: Ford - unitatea turbo de 999 cc, în trei cilindri

 

Un motor mic pe benzină, pe care şoferii din întreaga lume îl apreciază pentru consumul excelent şi performanţa impresionantă, a primit al 8-lea premiu în patru ani în cadrul Premiilor „Motorul Internaţional al Anului 2015”.

Pentru al patrulea an consecutiv, motorul Ford EcoBoost de 1 litru a fost declarat „Cel mai bun motor sub 1 litru”. A fost declarat cel mai bun motor din clasa sa pentru manevrabilitate, performanţă, consum, rafinament şi tehnologie.

Zece modele Ford din Europa pot fi echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru. Unul din cinci vehicule noi Ford vândute în Europa în 2014 a fost echipat cu acest motor, respectiv 2 din 5 modele Ford Fiesta. Ford analizează acum posibilitatea introducerii unei abordări inovative cu privire la controlul funcţionării cilindrilor.

„Motorul EcoBoost de 1 litru a revoluţionat domeniul motoarelor mici pe benzină şi suntem mândri că rămâne cel mai bun din această clasă în ciuda creşterii numărului de concurenţi”, a declarat Joe Bakaj, vicepreşedintele Diviziei de Dezvoltare a Produselor la Ford Europa. „Spiritul de inovaţie care ne-a ajutat să creăm acest motor continuă să ne motiveze pentru a dezvolta noi motoare”.

 

Ford colaborează cu parteneri în inginerie de la Schaeffler Group pentru a testa un sistem care permite controlul funcţionării cilindrilor pe intervale extinse de sarcină şi turaţie, contribuind la diminuarea zgomotului în habitaclu şi a vibraţiilor. În cadrul testelor efectuate pe şosea s-a folosit un prototip de la Centrul European de Cercetare şi Inovaţie de la Aachen, Germania, aceste teste arătând îmbunătăţiri ale consumului de combustibil de până la 6%.

„Chiar pentru un motor eficientizat în mod agresiv precum motorul EcoBoost de 1 litru se poate obţine o îmbunătăţire semnificativă a consumului de combustibil prin valorificarea unui sistem de control al funcţionării cilindrilor”, a declarat Carsten Weber, manager pentru grupuri motopropulsoare avansate, din cadrul Ford Europa. „Prioritatea 0  în dezvoltarea de noi motoare este reducerea continuă a consumului de combustibil”.

Disponibil în 100 CP, 125 CP şi 140 CP, motorul EcoBoost de 1 litru este produs la fabricile Ford de la Koln, Germania şi Craiova, România, şi acum este disponibil în 72 de ţări din toată lumea.

La nivel global, gama Ford de motoare EcoBoost puternice şi cu consum redus de combustibil include motoarele de 1,5 litri, 1,6 litri, 2 litri şi 2,3 litri în 4 cilindri şi motoarele V6 de 2,7 litri şi 3,5 litri. Acesta din urmă este dezvoltat pentru a echipa „supercar-ul” Ford GT care prin participarea sa la Le Mans 2016 va marca revenirea companiei în celebra cursă.

„Motorul EcoBoost de 1 litru rămâne unul din cele mai bune exemple pentru ceea ce înseamnă downsizing-ul şi arată că propulsorul cu ardere internă încă are potenţial”, a declarat copreşedintele Dean Slavnich.

 

Specificaţii tehnice Ford Focus 1.0 EcoBoost

·        Capacitate: 999 cc

·        Număr de cilindri: 3

·        Putere: 125 CP

·        Diametrul x cursa cilindrilor: 71,9 mm x 82 mm

·        Raport de compresie: 10:1

Clasament

 

MOTOR

PUNCTAJ

1.

Ford - unitatea turbo de 999 cc, în trei cilindri (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, Fiesta Red/Black, Mondeo, EcoSport, Tourneo Connect / Courier)

444

2.

General Motors - propulsorul turbo de 999 cc, în trei cilindri (Opel Adam, Corsa)

176

3.

BMW - sistemul hibrid benzină-electric format dintr-un motor de 647 cc, în doi cilindri (BMW i3)

163

4.

Volkswagen - unitatea turbo de 999 cc, în trei cilindri (Audi A1)

138

5.

Fiat - propulsorul turbo de 875 cc, în doi cilindri (Fiat 500; Panda, Alfa Romeo Mito, Fiat 500L, Punto, Lancia Ypsilon)

132

6.

Renault / Nissan - motorul turbo TCE de 898 cc, în trei cilindri (Renault Clio, Captur, Twingo, Dacia Sandero, Logan MCV, Smart ForTwo, ForFour)

119

 

„Oamenii nu se aşteaptă la un rafinament excepţional din partea unui motor în trei cilindri, însă Ford a depăşit orice imaginaţie prin unitatea sa turbo de 1 litru”, a subliniat jurnalistul William Visnic.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite