autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Toyota Hilux cucereste si Polul Sud!
15 Martie 2009
Foto: Toyota
Toyota Hilux cucereste si Polul Sud!
Toyota Hilux cucereste si Polul Sud!
Toyota Hilux cucereste si Polul Sud!
Toyota Hilux cucereste si Polul Sud!

Chiar nu exista nici o provocare care sa impiedice Toyota Hilux? Legendarul pick up a traversat Antarctica si a ajuns la Polul Sud, demonstrind inca o data calitatile de care dispune si care l-au ajutat in 2007 sa devina prima masina care ajunge la Polul Nord, in cadrul expeditiei realizate de Top Gear.


Expeditia a demonstrat ca Hilux este superior buldozerelor utilizate pina acum pentru expeditiile polare, dovedindu se un mijloc de transport mai rapid, mai economic si care poate duce mai multi pasageri, in conditii de confort. Si datorita calitatii propulsorului de 3 litri D 4D, emisiile de CO2 sint reduse semnificativ.


Modelele Hilux au fost cerute drept vehicule de asistenta pentru cursa Amundsen Omega3, o competitie de ski ce se desfasoara pe o distanta de 483 mile si care celebreaza rivalitatea istorica a expeditiilor organizate de exploratorii Roald Amundsen si Robert Scott.
Modelele Hilux Double Cab au fost modificate de specialistii de la Arctic Trucks, compania cu sediul in Reykjavik care s a ocupat si de vehiculele din cadrul expeditiei Top Gear.


Tractind trailere cu incarcaturi de pina la 2,5 tone   adica 1,5 tone peste capacitatea maxima specificata, masinile au fost de asemenea echipate cu un sistem care utilizeaza caldura motorului pentru a topi zapada din jurul ei. Cele patru vehicule Toyota Hilux au parcurs o distanta de peste 2.000 mile fiecare pe un traseu dur, inghetat, la temperaturi sub  30 grade Celsius.


Hilux si a dovedit deja calitatile de caraus in fata cercetatorilor de la Camp Novo si alte tabere de cercetare, fiind de asemenea considerata o solutie viitoare pentru transportul in zona, dupa ce si a demonstrat fara urma de indoiala abilitatea de a "supravietui" intr unul din cele mai ostile medii ale lumii.


Pentru acest proiect, compania Arctic Trucks a ales din nou patru vehicule Toyota Hilux cu propulsorul de 3 litri common rail. Acest vehicul este usor, foarte fiabil, are o capacitate ridicata de incarcare, iar motorul indeplineste normele de poluare Euro IV. Dar pentru ca un 4x4 sa poata fi condus pe mai multe tipuri de zapada are nevoie si de pneuri foarte mari, cu presiune redusa, asigurind astfel aderenta si forta de tractiune.


Arctic Trucks are peste 20 de ani de experienta in modificarea vehiculelor pentru condusul pe zapada si a echipat modelele Hilux cu pneuri de 44 inch, a reconstruit suspensia si a construit un tren de rulare mai solid. Pentru a face loc pneurilor fata, suspensia fata a fost mutata cu 5 cm mai sus si 4 cm mai in fata. De asemenea, suspensia spate a fost mutata cu 16 cm inapoi si 10 cm mai sus. In plus, mai multe componente ale caroseriei au fost reconstruite pentru a asigura suficient spatiu pentru pneuri, iar in final, au fost montate aripi evazate. Puntile fata si spate au fost echipate cu diferentiale blocabile 100%. Masina dispune si de "crawler gear", utilizat la viteze mici, dar care asigura suficienta forta de tractiune pentru a trece de sectiunile dificile. De asemenea, vehiculele mai dispun si de rezervoare de combustibil marite, baterii mai puternice, sisteme electrice auxiliare, sisteme de comunicare si navigatie.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite