autoplay
A aparut numarul 137
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
dragos_resize1_resize_1440318504
25 Iulie 2015
Autor: Dragoş Gaşpar
Un Talisman certificat de Daimler

Am început anul suspinând după Honda Accord. Nu mi-a picat deloc bine anunţul că japonezii îşi retrag modelul din clasa medie din Europa, recunoscând că a pierdut lupta cu rivalii germani. Era maşina care la multe capitole lupta aproape de la egal la egal cu concurentele din segmentul premium. Honda însă şi-a dovedit şi cu această ocazie pragmatismul, deşi clasa medie parcă începe să dea semne că îşi recapătă culoarea în obraji.

Honda însă a lăsat alte modele să aibă aspiraţii premium, iar unul dintre ele este Volkswagen Passat, desemnat acum câteva luni „Maşina Anului 2015” în Europa. Altul este Ford Mondeo, între aceste maşini purtându-se în România un duel de zile mari în acest an. Printre ele s-ar mai amesteca Opel Insignia şi Mazda6, însă de câteva zile a mai apărut un concurent într-o clasă ce părea a nu-şi mai găsi locul printre preferinţele clienţilor şi nu pot să nu salut această apariţie, mai exact un veritabil act de curaj într-o vreme în care constructorii şi-au restrâns numărul de modele pe care mizează cu adevărat.

Este un constructor care iată că se încăpăţânează să nu renunţe la luptă. Îi este dor de succes şi în această clasă, în care a investit cam fără folos în ultimul deceniu. Laguna a ieşit de ceva vreme din prim-planul segmentului mediu, iar experimentul cu Vel Satis a fost un eşec de proporţii. Maşina avea destule atuuri la interior, însă designul exterior n-a fost deloc pe placul vremurilor. Şi Megane ar fi devenit un eşec dacă s-ar fi continuat cu acel spate extravagant, însă cu Laguna s-a mai încercat ceva. Însuşi preşedintele Carlos Ghosn anunţa cu mare pompă în „Angajamentul” de acum câţiva ani că Laguna va urca pe podiumul maşinilor din clasa sa în ceea ce priveşte calitatea. Probabil n-au fost puţine zâmbetele provocate de respectiva afirmaţie, dar Renault tot nu s-a lăsat. A lansat şi Latitude pe lângă Laguna, însă rezultatele n-au fost nici de acea dată cele scontate.

Dar tot n-a cedat! A creat un model nou-nouţ, pe care l-a lansat zilele trecute. I-a găsit şi un nume, Talisman, care va prinde foarte bine, iar misiunea sa este să le facă uitate pe Laguna şi Latitude. Dar a mai făcut ceva. Beneficiind de parteneriatul cu Daimler, a chemat experţii germani să verifice şi să certifice calitatea noului model. Acum e cu totul altceva şi poate că ambiţia lui Ghosn în privinţa Lagunei abia cu Talisman ar fi justificată. Oricum, intră şi Renault într-o competiţie cu puţini concurenţi, dar ce bun ar mai fi un Talisman acum, înainte de a pleca în vacanţă.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite