autoplay
A aparut numarul 137
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
dragos_resize1_resize_1437312133
25 Iunie 2015
Autor: Dragoş Gaşpar
Situatii cu secunde si metri

Să nu credeţi că mi-a fost uşor să abordez de la începutul anului şi subiecte din traficul de zi cu zi cu care ne confruntăm cu toţii. De mai multă vreme m-am tot gândit, însă de fiecare dată mi-am spus că nu-s chiar eu în măsură să vă prezint tot felul de situaţii. Ştiam că şi eu mai greşeam din când în când, aşa că numai cei perfecţi ar fi fost îndreptăţiţi să comenteze. Ştiam însă la fel de bine că greşelile mele sunt nevinovate şi că mai tot timpul am grijă să deranjez cât pot de puţin. Nu voi reuşi probabil niciodată să am o conduită impecabilă şi chiar nu eram convins că am făcut bine de exemplu să vă prezint situaţii în care colegii de trafic mult prea îndrăgostiţi de telefonul lor mobil uită să mai plece de la semafor sau abia se mişcă în cazuri în care ar trebui să fie ceva mai sprinteni.

Nu mi-am putut ascunde nedumerirea de ce oamenii ăia, dacă tot au atât de multă nevoie de telefonul mobil şi în maşină, nu folosesc soluţiile „mâini libere”. Poate maşina lor nu este dotată cu aşa ceva, poate că e costisitor de montat un asemenea dispozitiv, dar banalele căşti le-ar putea folosi fără probleme. Le-ar fi mult mai comodă discuţia şi cu siguranţă nu şi-ar mai atrage atâtea sudalme din partea colegilor de trafic.

Am participat însă la acţiunea organizată de Ford România în care au fost instruiţi în special şoferii tineri pentru a conduce mai prudent. Au fost prezentate multe situaţii în care atenţia este distrasă şi cam cât timp se pierde până se ia o decizie concretă. Dar nu doar timp se pierde, ci de cele mai multe ori metri preţioşi pentru a fi evitat un pericol iminent.

Una din principalele cauze o reprezintă chiar vorbitul la telefon, iar în acel moment mi-am zis că poate n-am făcut chiar rău că am avut totuşi curajul să abordez astfel de subiecte. Mai mult, se pare că la nivelul Uniunii Europene sunt foarte avansate discuţiile pentru a fi interzis telefonul mobil la volan. Practic nici soluţiile „mâini libere”, pe care eu le recomandam, nu mai sunt considerate sigure şi cam aşa şi este. Eu sunt de acord cu ele pentru că totuşi una e să ai o mână în permanenţă ocupată cu telefonul şi cu totul alta să le ai în permanenţă la dispoziţie pe amândouă.

Mâinile le ai pentru volan şi schimbătorul de viteze, însă atenţia oricum îţi este diminuată. Pot fi discuţii solicitante şi poţi avea chiar atunci un ghinion imens cu o situaţie foarte complicată în trafic, iar până la o posibilă dramă uneori şi câţiva metri sunt de ajuns. Metri pe care îi pierzi din cauza secundei sau secundelor de neatenţie provocate de convorbirile la mobil, indiferent dacă sunt sau nu purtate cu „mâini libere”.

Dar nu doar despre folosirea telefonului mobil în maşină am putut afla la acţiunea organizată de Ford România şi poate vă mai spun câte ceva data viitoare, bineînţeles, dacă îmi mai fac suficient curaj.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite