autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
dragos_resize1_resize_1445582546
25 Septembrie 2015
Autor: Dragoş Gaşpar
Robotizata, nu automata, dar esential e altceva...

Scriu aceste rânduri la finalul celei de a doua zile consacrată presei la Salonul Auto de la Frankfurt. Nu, n-am fost prezent la Salon, deoarece l-am ratat cu graţie şi în acest an. Este a doua oară când am fost nevoit să refuz o invitaţie tentantă şi acum sunt atât de grăbit încât nici nu-mi dau seama dacă aş mai fi avut vreo oportunitate de a fi la Frankfurt din 2007 încoace. Ar cam fi fost timpul pentru o nouă prezenţă în salonul german, dar dacă n-a fost să fie...

Am fost însă în 2007 şi am avut destulă baftă, deoarece am fost părtaş la momentul istoric în care premierul de atunci al României, Călin Popescu Tăriceanu, semna contractul cu Ford, reprezentat de carismaticul John Fleming, pentru uzina de la Craiova. Poate vă voi spune cu altă ocazie păţania de atunci, însă trebuie să menţionez că ani la rând am fost privilegiat de a sta în prejma celor mai înalte oficialităţi din Grupul Renault. Am avut aşadar ocazia să urmăresc cumva de aproape evoluţia mereu ascendentă a Daciei şi îmi amintesc că încă de la primele modele lansate în Europa se făceau auzite întrebările în privinţa tracţiunii 4x4 şi a introducerii unei cutii automate în gama constructorului de la Mioveni. Cu tracţiunea 4x4 problema a fost rezolvată imediat ce a apărut Duster, mai rămânea cea legată de cutia automată.

S-ar putea găsi unii să spună că i-au trebuit Daciei zece ani de prezenţă internaţională până să-şi doteze câteva modele cu o cutie automată, dar vă spun eu că dacă acest lucru nu s-a petrecut mai devreme înseamnă că piaţa nu avea neapărat nevoie de aşa ceva. Ascensiunea Dacia a fost posibilă graţie unui pragmatism dus uneori poate la extrem şi a unor calcule făcute la milimetru. Nimic n-a fost făcut la întâmplare sau de dragul de a fi făcut, totul a fost punct ochit punct lovit, pentru că altfel nu s-ar fi putut bucura de succese consistente pe pieţe dintre cele mai mature.

Ei bine, la Frankfurt a fost găsit momentul oportun pentru a fi prezentată cutia robotizată Easy-R, ce va fi introdusă pe Logan şi Sandero şi, aşa cum îi ştiu pe cei de la Dacia, va fi afişată la un preţ rezonabil, în nota inconfundabilă a mărcii. Nu-i o cutie automată, ci robotizată, în 5 rapoarte, iar consumul va fi comparabil cu al unui model dotat cu transmisie manuală. Cutia dispune de un sistem de acţionare electromagnetic, pilotat de un calculator, care asigură debreierea, schimbarea vitezelor şi acţionarea ambreiajului în locul şoferului.

Nu-i automată, dar pentru clienţi esenţial va fi că din ecuaţie a dispărut pedala de ambreiaj. Esenţial este însă că Dacia a mai adăugat un atu de luat în seamă pe bogata sa listă de avantaje care au îndepărtat-o decisiv de statutul de brand low-cost.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite