autoplay
A aparut numarul 132
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
dragos_resize1_resize_1434699384
25 Mai 2015
Autor: Dragoş Gaşpar
Foto: Autoplay
Revolutie sub ochii nostri

Chiar am fost tentat să vorbesc în continuare despre ce se mai petrece prin traficul ieşean şi chiar să insist pe fazele cu vorbitul la telefonul mobil, cu care din păcate ne confruntăm cu toţii, dar parcă n-aş lăsa să treacă acest număr fără să spun câteva cuvinte despre succesul repurtat de Mercedes-Benz la ediţia din acest an a concursului „World Car Of The Year”. Este până acum punctul culminat al spectaculoasei relansări pe care o traversează constructorul german şi nu prea merită trecut cu vederea.

Mercedes-Benz a dominat cu autoritate amintita întrecere. Nu doar că a câştigat cu Noua Clasă C trofeul suprem, de „Maşina Anului”, dar s-a impus în alte două râvnite categorii. Aşa cum îi stă bine unui constructor din segmentul premium, Clasa S Coupe a fost desemnată „World Luxury Car”, pentru ca atunci când vorbim despre performanţă laureatul să fie AMG GT. Acest triplu succes nu este însă întâmplător, iar revenirea brand-ului german la valorile care l-au consacrat este evidentă.

Mercedes-Benz a căzut şi el în capcană acum câţiva ani şi a mizat mult pe o creştere a volumului de vânzări. Şi acum îşi propune să redevină lider în segmentul premium, dar faţă de trecutul apropiat are şi argumente mult mai solide. Păţania cu vechea Clasă A, problemele de la vechiul „E” sunt total de domeniul trecutului. La fel şi ideea de a crea şi variante accesibile cât mai multor buzunare. Toate astea nu aveau cum să nu se repercuteze negativ asupra mărcii despre care se ştia că face maşini care nu se strică. Sigur, inflaţia de tehnologie le-a adus mai des în service, dar Mercedes-Benz a pus la timp piciorul în prag.

În primul rând a cerut ca maşinile ei să redevină fiabile. Uşor, uşor a început să urce în topurile care ajunseseră să-i rezerve poziţii din ultima parte a clasamentelor. Apoi a trecut la modelele din gamă şi cea mai înţeleaptă decizie a fost transformarea spectaculoasă din toate punctele de vedere a Clasei A. A recunoscut practic că a greşit şi a făcut o maşină de toată lauda. A umblat pe la toată gama şi a dus confortul la cote greu de egalat.

Dar asta nu era de ajuns. A început să scoată modele pe bandă rulantă, iar cu redenumirea SUV-urilor a dat practic lovitura de graţie. Va avea modele pentru absolut toate gusturile, pentru toate cerinţele, şi deja e greu de ţinut pasul cu lansările sale. Probabil nici nu va apărea ultimul model că deja vom vorbi de facelift-uri la cele dezvăluite acum câţiva ani.

O recunoaştere că Mercedes-Benz este pe drumul cel mai bun a venit la competiţia mondială de care vorbeam la început. Ritmul infernal pe care şi-l asumă are în spate o miză uriaşă, iar efortul depus este şi el pe măsură. Clienţii sunt însă primii câştigători pentru că doar ei pot spune dacă Mercedes-Benz a redevenit sau nu ce a fost nu chiar cu mult timp în urmă. Nu pot încheia fără să dezvălui că brand-ul german va face  o demonstraţie de forţă la începutul lui iunie la Iaşi, aşa că revoluţia ce impresionează industria auto va fi practic sub ochii noştri.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite