autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
25 Mai 2017
Autor: Dragos Gaspar
Modelul-vedeta de pe strazile Iasului

V-am vorbit în numărul trecut despre cum mă simt eu atunci când conduc un model de la Mercedes-Benz. Sunt convins însă că nu doar eu devin partenerul ideal de trafic, cel care nu răbufneşte la orice gafă din partea vreunui şofer mai grăbit, mai neatent sau poate mai obraznic sau cel care este gata oricând să intervină decisiv pentru ca fluiditatea traficului să nu aibă deloc de suferit, iar asta chiar dacă el pierde câteodată şi zeci de secunde preţioase.

Senzaţiile din orice model Mercedes-Benz sunt însă mult mai complexe, însă eu în continuare aş vrea să mă refer la un model pe care l-am văzut în premieră acum doi ani şi jumătate şi care între timp a devenit vedetă pe străzile Iaşului. Nu există deplasare pe câţiva kilometri în care să nu întâlneşti cel puţin patru sau cinci astfel de maşini şi cred că e deja limpede că nu voi vorbi despre un exemplar scump, aşa cum cred că din start a fost şi mai limpede că nu voi dedica rândurile următoare vreunui model Dacia.

Am zărit respectiva siluetă în toamna lui 2014, la Salonul Auto de la Paris. Văzusem maşina în poze, citisem destule despre ea, şi mai ales că al său constructor îşi pusese mari speranţe într-un eventual succes. Maşina era însă urcată la mulţi metri înălţime, nu putea fi atinsă, ci doar admirată. Prima impresie a fost că aduce cu maşinile celor de la Land Rover, dar sigur că am aşteptat ceva vreme până când am putut s-o şi ating, dar mai ales să-mi dau seama dacă merge măcar la fel de bine precum arată.

Foarte bine proporţionat, exteriorul se prezintă cu o notă de prospeţime care va atrage în special clienţii tineri, iar interiorul este mult mai spaţios decât mă aşteptam”, scriam eu prin vara lui 2015. „Maşina testată era dotată cu motorul de 1,6 litri pe benzină, ce dezvoltă 120 CP, şi trebuia să colaboreze cu o cutie de viteze manuală în 5 rapoarte. M-am cam dezobişnuit ca la maşinile de nouă generaţie să nu găsesc 6 viteze, dar cât am mers eu nu prea am simţit nevoia de încă o treaptă peste cele cinci”, precizam la primul meu contact cu acest model.

Pe la mijlocul lui 2016 iată cum începeam reportajul despre varianta sport a modelului: „Maşina a început deja să se vadă din ce în ce mai mult pe străzile Iaşului”. Dar cum merge varianta sport? „M-a cucerit de cum am pornit de pe loc. Maşina demarează de parcă asta şi-a dorit dintotdeauna. Şi nu doar că porneşte ca din puşcă, dar urcă în turaţie cu o uşurinţă copleşitoare. M-am asigurat că nu rulează în modul SPORT, ci pe AUTO. Voiam să mă bucur din plin de tot ce oferă excelentul motor BOOSTERJET. Ei bine, acest propulsor de 1,4 litri şi 120 CP, în colaborare cu cutia de viteze manuală în şase rapoarte, va face din orice deplasare un prilej de bucurie. S-ar putea ca uneori chiar să mai lungiţi rutele doar de dragul de a mai merge un pic cu maşina, mai ales că veţi afla că şi consumul vă va încuraja”.

Tot eu mă întrebam cum oare să nu-ţi placă o maşină care accelerează de parcă ar fi o motocicletă? Mie senzaţia asta mi-a creat-o. „Are o uşurinţă fantastică în deplasare, parcă ar fi propulsată şi de un vânt permanent din spate, parcă ar avea mereu toate pânzele sus. Nu contează că eşti în rampă, nu contează câte maşini ai în faţă, mie mai rar mi-a fost dat să am la dispoziţie o maşină care să depăşească atât de uşor. Totul e atât de simplu, dar în maximă siguranţă. Iar motorul sună convingător. Îşi susţine partitura fără greşeală, fără să exagereze. Aveam senzaţia că poate sprinta şi la ralanti”.

Şi cum o fi oare în modul SPORT? „Cum am trecut pe SPORT cred că maşina a reacţionat cu un plus de măcar Pe AUTO poate să meargă fără probleme o doamnă dintr-o familie tânără. Are tot ce-i trebuie. Dar când urcă soţul la volan poate trece liniştit pe SPORT, acolo unde sprinturile sunt şi mai atractive. Acolo faci practic legea pe şosea. Greu îţi va putea sta cineva în cale. Sigur că este cel mai plăcut mod de a conduce, dar eu l-aş lăsa pentru zilele cele mai mohorâte sau l-aş activa atunci când am nevoie de o invizibilă mână de ajutor”, am spus eu şi până la finalul reportajului m-am chinuit să găsesc ce nu mi-a plăcut la maşina asta. „Nu, chiar n-am găsit vreun neajuns şi tocmai de asta cred că nu peste mult timp va fi din ce în ce mai remarcată pe străzile Iaşului”, a fost fraza cu care am încheiat şi iată că în mai puţin de un an am ajuns să scriu că acesta este modelul-vedetă de pe străzile Iaşului: Suzuki Vitara.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite