autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
25 Iulie 2017
Autor: Dragos Gaspar
Daca nu mandri, macar pragmatici

V-am povestit acum câteva luni despre o întâmplare cu căpitanul portului Hvar, considerată cea mai atractivă dintre insulele Croaţiei, el declarându-se pe cât de mândru, pe atât de mulţumit de Loganul său MCV, spunând cu zâmbetul pe buze că nu-i trebuie altă maşină deşi se arătase încântat de noul Sandero, pe care îl testasem în premieră. Eram în 2010, iar acel căpitan nu era un bătrânel în prag de pensie, cu barbă albă şi deasă, ci un tip la vreo 30 de ani, înalt şi bine făcut cam cum sunt croaţii în general, frumuşel, pe care l-aş fi văzut mai degrabă apărând în reclame la bolizi premium decât conducând un Logan MCV.

Am mai avut însă de atunci plăcerea să văd pe drumurile europene din ce în ce mai multe Dacii şi din ce în ce mai mulţi posesori mândri de alegerea făcută. Am publicat de câte ori am avut ocazia despre întâlnirile pe care Dacia le-a organizat în Europa pentru clienţii săi, din ce în ce mai mulţi de la an la an. Franţa, Germania, Spania şi chiar Marea Britanie, pieţe mature, au fost cuprinse de febra Dacia, noii proprietari fiind din ce în ce mai mulţumiţi de cele oferite de constructorul de la Mioveni. Sigur, producţia nu se mai putea realiza doar în România, cererea a ajuns mult prea mare, iar zilele trecute s-a ajuns şi la un milion de unităţi fabricate la Tanger, în Maroc. Succesul Dacia în lume nu mai este deloc o noutate, ci o confirmare a calităţii unor produse de care românii chiar pot fi mândri.

Acum câţiva ani, însă, o personalitate din domeniul auto spunea că încă nu s-a născut vreo marcă de succes fără să primească un sprijin consistent din ţara de baştină. Sprijinul se referea la vânzări, dar iată că Dacia a învăţat să se descurce chiar şi în condiţiile în care cifrele din România nu sunt chiar cele aşteptate. Sigur, constructorul de la Mioveni face legea în vânzări, dar volumul nu este cel pe care-l merită. Nici nu are rost să comparăm cu cât vinde Dacia în Franţa, dar totuşi sunt semne că românii încep şi ei să aprecieze raportul de excepţie preţ/calitate pe care-l oferă brand-ul autohton. Până la a fi mândri că au un produs bun autohton, pot fi pragmatici în alegerea noii maşinii.

Cei totuşi mândri de maşinile lor au răspuns afirmativ invitaţiei Dacia de a petrece o zi împreună. Domeniul Mogoşoaia a fost numai bun de a aduna peste o mie de participanţi care au venit cu circa 500 de Dacii. Cu mic, cu mare, toţi s-au putut bucura de toate surprizele oferite de organizatori, cam cum a făcut într-un week-end anul trecut Casa Auto Iaşi la „Ziua familiei”, pe pietonalul „Ştefan cel Mare”. Mai mult, însă, ei au arătat că România trebuie să rămână totuşi o piaţă importantă pentru Dacia. Cât de importantă însă vom afla la începutul anului viitor, când vor fi făcute publice rezultatele lui 2017...

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite