autoplay
A aparut numarul 137
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
IMG_0287_resize_1339785891
25 Mai 2012
Autor: Dragos Gaspar
Corectitudinea la romani

De regulă aş fi scris rândurile astea în partea a doua a editorialului, la final, dar nu pot să nu recunosc că acest număr 73, care marchează 6 ani de când a luat fiinţă Autoplay, este unul dintre cele mai bune câte au apărut până acum. Reportajul cu testele din Maroc cu Dacia Lodgy este un subiect pe care orice jurnalist care se ocupă de fenomenul auto şi l-ar dori, iar un test cu Rolls-Royce este cum nu se poate mai binevenit în paginile acestei reviste care se încăpăţânează să reziste unei crize în faţa căreia alţii, poate cu resurse mai însemnate, i-au cedat. Dar nu doar cele două materiale de care am pomenit s-au nimerit de minune în acest număr aniversar, care nici pe departe nu se vrea a fi festiv, ci, la fel ca şi celelalte, cât mai bun cu putinţă. E limpede însă că nu putem face minuni în doar 40 de pagini, iar asta este durerea pe care o purtăm zi de zi, dar dacă tot nu ne-a doborât probabil că ne-a întărit cât să nu dezarmăm şi să continuăm să credem cu tărie că într-o bună zi Autoplay va ajunge pe tarabele din întreaga ţară, nu doar pe cele din oraşele din Nordul Moldovei. Ţin enorm să mulţumim partenerilor şi cititorilor care ne acordă în continuare încredere şi n-aş vrea să lansez promisiuni fără acoperire, dar îi pot asigura că în ciuda greutăţilor care câteodată chiar ne mai îngrădesc ideile vom ieşi lună de lună cu tot ce este mai important pentru piaţa locală şi regională.

Dar poate că m-am întins cam mult şi uite cum cu câteva minute înainte de a ateriza la Marrakech pentru testul cu Dacia Lodgy am zărit o autostradă. N-o văzusem acum doi ani, când am avut privilegiul să testez printre primii Dacia Duster. Poate că pur şi simplu n-o observasem atunci, sau poate că uitasem asta, dar nu era chiar un amănunt pe care să-l trec eu cu vederea. Nu. Acum doi ani acea autostradă nu exista. Poate c-a fost dată şi mai repede în folosinţă, dar asta contează mai puţin. În Maroc, în doi ani, a apărut o autostradă de mai mare dragul. În România n-am auzit despre asemenea realizări şi tocmai de asta Dacia s-a dus în Maroc, la Tanger, să construiască Lodgy.

Infrastructura în România este la pământ, iar Lodgy trebuie să ajungă repede în Vestul Europei, acolo unde piaţa este suficient de matură pentru a primi un asemenea monovolum. Degeaba se tot zbate Dacia să aibă la dispoziţie autostrăzi pentru a ajunge cât mai rapid la clienţi, că văd că mai nimic nu se pune în practică. Şi nu Dacia ar folosi, în exclusivitate, respectiva infrastructură, ci ar fi bună pentru oricine, dar România se încăpăţânează să se opună celui mai de succes brand autohton. Apare inexplicabil cum cel mai mare constructor român nu este sprijinit la el acasă, el care a creat locuri de muncă şi un climat economic numai bun de dat exemplu!

Nu chiar întâmplător veţi găsi în paginile revistei o analiză despre cum fabrica Daimler din Ungaria ar putea scăpa ţara vecină de criză, aşa că apare tot mai curios cum de Dacia nu este tratată de oficialităţile de la Bucureşti aşa cum ar merita. Renault a cules totuşi cu Dacia prea puţine roade de pe urma pieţei autohtone şi se poate spune că mult mai mult a dat decât a primit. Iar asta nu-i tocmai corect. Nici chiar la români!

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite