autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
dragos_resize1_resize_1364135683
25 Februarie 2013
Autor: Dragos Gaspar
Copy-paste cu succesul Dacia

Chiar n-am de gând să mă mai enervez cu anunţatele valori ale timbrului de mediu sau de cum va arăta Programul Rabla 2013 pentru că iată că s-a mai înscris un constructor pe lista celor care tare ar mai vrea să se molipsească de succesul repurtat de Dacia de aproape zece ani încoace.

Fiat a spus că se gândeşte cât poate de profund dacă un vehicul low-cost ar putea exista sub modelele sale, dar amănunte despre gândurile italienilor veţi putea găsi mai spre finalul revistei, acolo unde scrie că şi Nissan şi-ar încerca un pic norocul. Fiind practic în aceeaşi casă cu Renault poate că va avea mai mulţi sorţi de izbândă, pentru că lui Fiat îi va fi cumplit de greu să concureze Dacia.

Volkswagen însă a promis că va oferi luna asta un răspuns în legătură cu intenţia de a construi un vehicul low-cost. Nu este o noutate că îşi doreşte mult acest lucru, mai ales în perspectiva anului 2018 care ar vrea să-l găsească în fruntea constructorilor mondiali. A adunat în Grupul VAG vreo douăsprezece mărci, însă o maşină low-cost de succes i-ar putea netezi bine de tot drumul spre vârf. Numai că se pare că nu-i un lucru chiar aşa e simplu de realizat. Se poate merge pe aceeaşi reţetă ca Renault. Cumperi o fabrică într-o ţară cu mână de lucru ieftină şi e gata maşina, numai că nu-i deloc simplu. De fapt nu asta-i complicat, ci cum să faci o maşină care să poată concura Dacia?!

Din fericire pentru uzina de la Mioveni, dar mai ales pentru Renault, marele merit al francezilor este că au urcat exact când trebuie în trenul care trebuie. Când ei au decis să demareze proiectul Dacia, mulţi constructori probabil râdeau pe sub mustaţă şi pariau în cât timp totul se va duce de râpă. Dar iată că anii s-au scurs şi gluma pe care ei o vedeau îngroşându-se până peste poate le-a dat serios de gândit. Au ieşit la rampă să spună că intră şi ei în competiţie cu Dacia, numai că teribilul sprint impus de la Mioveni le-a dat calculele peste cap.

Iar oficialii Renault nu par deloc neliniştiţi când sunt întrebaţi de planurile rivalilor. Spun cu destulă detaşare că Dacia are deja un avans în faţa lor, dar mai ales că n-are deloc de gând să stea pe loc. Şi trebuie să spun cu mândrie că noul Sandero a ajuns să fie cea mai vândută maşină din Spania în ianuarie, iar în aceeaşi lună a fost cel mai vândut model străin din Franţa! E clar pentru toţi că nu stă pe loc? Ba stă, dar numai pe locurile fruntaşe din topuri, iar conjunctura actuală, în special din Europa, o prinde de minune. Clienţii au devenit peste tot extrem de pragmatici, aşa că Dacia este o alegere cât se poate de înţeleaptă. Şi iată câtă dreptate a avut Carlos Tavares, omul nr. 2 al Alianţei Renault Nissan, când a precizat că maşinile cu sigla Dacia nu mai sunt low-cost, ci smart-buy, şi iarăşi avem un exemplu concludent că Mioveniul are măcar un tur de pistă înaintea celor care vor să-i copie succesul. Iar cu noul Duster avansul va creşte şi mai mult...

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite