autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Salonului Auto de la New York
15 Aprilie 2007
Autor: Dragos Gaspar
Cit de mult mai avem pina departe

Poate ar fi trebuit sa va vorbesc in rindurile urmatoare despre binefacerile innoirii parcului auto acum cind au mai ramas putine zile pina la demararea unui nou episod din «Operatiunea Rabla», dar n-ar fi prima oara cind am subliniat ca initiativa Guvernului este cit se poate de laudabila. Daca o mai tine si cont de dorinta pietei si nu strict a importatorilor, asa cum se aude ca va fi, atunci chiar ca actiunea va fi o reusita din toate punctele de vedere.

Dar, exact ca si acum un an, un eveniment din lumea auto mi-a cam dat planurile peste cap. Imi amintesc cum in aprilie 2006 pregateam primul numar al autoplay si zic eu ca n-am avut o idee chiar proasta de a incepe prin a testa laureatele anului cu pricina. Stiam deja cine erau alesele in Romania si Europa, stabilisem si cum urma sa arate coperta, era pregatit si locul pentru sedinta foto, dar... Dar cind totul era pregatit a venit anuntul cel mare, cu stapinul lumii la acea ora. Bineinteles, am schimbat totul din mers.

Acum chiar ca nu pot trece cu vederea rezultatele anuntate in deschiderea Salonului Auto de la New York, manifestare ce marcheaza finalul sezonului de expozitii auto de mare anvergura. Sezonul de show-uri auto incepe in fiecare toamna, fie cu salonul de la Paris, fie cu cel de la Frankfurt. Apoi, e cel de la Tokyo, in ani alternativi. Salonul de la Detroit aduna toata crema din domeniu in ianuarie, in timp ce salonul de la Geneva isi reclama dreptul de a fi in centrul atentiei in martie. Si in final, in aprilie, sezonul international al saloanelor auto se incheie cu finala grandioasa la New York International Auto Show.

Iar juratii s-au dovedit extrem de exigenti anul acesta. Au judecat modelele la singe si din preferintele lor a disparut orice urma de vot doar pentru incurajarea unuia ori altuia, sau orice tendinta de a da verdicte pentru a impaca aproape pe toata lumea, ca de cazuri in care toata lumea sa fie multumita inca n-am auzit. Marele cistigator provine din Japonia, dar celelalte rivnite premii au incaput toate pe mina Germaniei. Dintre zeci si zeci de masini eligibile intrate la inceput in concurs, la final, daca am fi fost intr-o competitie pur sportiva, ar fi fost intonate doar doua imnuri.

N-am deloc pretentia ca in Japonia si Germania se fac cele mai bune masini, dar n-am nici cel mai mic dubiu ca in Japonia si Germania se fac masini bune. Doua dintre cele mai importante piete mondiale nu puteau decit sa-si trimita reprezentanti pe masura, iar cistigatorii provin numai de la marci alese pe sprinceana. Trei la numar pentru patru titluri. Lexus a luat premiul cel mare si-l merita, fara indoiala, Mercedes-Benz a fost preferata pentru cel mai curat Diesel din lume la ora actuala, in timp ce performera este Audi din moment ce a acaparat doua sectiuni -- performanta si design -- insa constructorul de la Ingolstadt a aratat si la Geneva, unde autoplay a fost si cu acea ocazie singura revista auto din Provincie prezenta, ca are cu ce astepta viitorul.

Iar cind lumea buna se aduna pentru a stabili ce-i mai bun si mai bun in fenomenul auto, sa vorbim despre rablele noastre chiar nu-i cel mai indicat moment, dar ne arata, din pacate, cit de mult mai avem pina departe...

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite