autoplay
A aparut numarul 137
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
dragos_resize1_resize_1429534713
25 Martie 2015
Autor: Dragoş Gaşpar
Ce clasa da „Masina Anului 2015” in Europa

Tema următoarelor rânduri are cumva o cât de cât legătură cu cea abordată în numărul trecut. Spuneam atunci de decizia celor de la Honda de a retrage modelul Accord din Europa, recunoscând că lupta cu rivalii germani a fost pierdută pentru totdeauna. Am recunoscut şi eu că de acel model mă leagă o sumedenie de amintiri plăcute şi chiar nu mi-a picat bine că japonezii au abandonat o luptă pe care cu doar câţiva ani în urmă păreau în stare s-o poarte cu demnitate.

Accord era însă un model reprezentativ, şi nu doar pentru mine, pentru clasa medie, o clasă pe care eu de câţiva ani o tot văd pe un soi de cale de dispariţie. Sunt de ceva vreme berline compacte care au ajuns la lungimi şi dotări comparabile cu cele ale clasei medii de acum câţiva ani, iar în contextul crizei clienţii au ales în primul rând cu gândul la portofel. N-aş vrea să enumăr în continuare o groază de modele din clasa medie care probabil vor mai fi produse doar pentru a nu dispărea din segment, dar aş vrea să apreciez şi că Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia sau Mazda6 rămân maşini care încă mai pot fi luate în calcul. Dintre ele, primele două chiar se încăpăţânează să demonstreze că nu doar la modelele premium trebuie să se gândească viitorii clienţi atunci când totuşi îşi aruncă ochii spre clasa medie.

Noile Passat şi Mondeo vor purta probabil lupta anului în România. Amândouă au fost lansate la început de 2015 şi amândouă au ambiţii parcă mai mari ca niciodată. Passat are argumentul tradiţiei, se bucură încă de apreciere maximă în România şi, mai nou, a devenit „Maşina Anului 2015” în Europa, impunându-se la o diferenţă categorică faţă de următoarele clasate. Printre învinse se numără şi Mondeo, însă maşina de la Ford se prezintă cu o inflaţie tehnologică şi cu un design care te face s-o doreşti. Nu-s singurele atuuri, însă Passat şi Mondeo n-ar trebui să fie foarte interesate de rezultatul luptei lor directe, pentru că atunci s-ar putea ca din disputa lor să iasă câştigător Insignia, ci ele trebuie să încerce să atragă nişte clienţi din zona premium şi nu neapărat din clasa medie, ci ar putea ţinti şi un pic mai sus, spre clasa mare.

Cum spuneam, argumente au destule la dispoziţie, dar în primul rând îl au pe cel legat de preţ, iar Ford va veni cât de repede şi cu Vignale, nivel de echipare care îşi propune să concureze cu destul succes maşinile din segmentul premium. În funcţie de cum vor reuşi noile Passat şi Mondeo să rămână nu doar în inimile pasionaţilor, ci mai ales în atenţia clienţilor va depinde într-o măsură consistentă şi viitorul clasei din care fac parte.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite