autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Dacia-Sandero_resize_1356598097
25 Noiembrie 2012
Autor: Dragoş Gaşpar
Ce-aveti oameni buni cu Sandero?

Veţi descoperi din paginile dedicate testelor cu modelele prezentate de Dacia în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris că Noul Sandero a fost realmente o încântare. Nu intru aici în detalii, de fapt nici aici, pentru că nici în rândurile cu pricina nu aveam unde să spun tot ce-am simţit. Mi-ar fi trebuit toate paginile doar pentru Sandero, poate chiar ar fi meritat un asemenea spaţiu, însă, la cât de bine merge şi arată, chiar nu voi pricepe dacă nu va fi un succes şi în România. În vestul Europei sunt convins că va primi aprecierile pe care le merită din plin, dar ar cam fi timpul să se bucure de ele şi printre compatrioţii săi. Maşină fabricată în România, cu mult mai multe plusuri decât minusuri, cu preţuri de mult bun simţ, cu motor turbo pe benzină, 0.9 TCe, dar care dezvoltă 90 CP şi este o încântare, fabricat tot în România -- asta am avut la testele din Andaluzia.

Şi tot cu prilejul testelor, aflând preţurile Noului Dacia Logan, am putut lesne constata că diferenţa dintre cele două modele a fost redusă considerabil. Nu mai este bariera peste care cu greu se putea trecea. În trecut, clientul de Dacia, când compara preţurile, era cumva de înţeles să prefere Logan în detrimentul lui Sandero. Renunţa la design pentru pragmatism, pentru că în schimb primea o maşină mare, bună la toate. Şi ce altceva putea face clientul român mai fericit decât să-i oferi cât mai mult la un preţ cât mai mic?

Acum însă lucrurile s-au mai schimbat, dar parcă n-aş mai anticipa o comparaţie între Sandero şi Logan. Sandero nu va lua mulţi clienţi de la Logan, cei care preferă spaţiosul sedan îl vor prefera şi în continuare. În schimb, Sandero are acum suficiente atuuri pentru a lupta de la egal la egal cu multe dintre modelele concurente din clasa mică. N-o fi cel mai frumos din segment, dar e suficient de drăguţ, însă tare aş mai vrea să ştiu câţi dintre clienţi ar face diferenţă între cum merge Sandero şi cum merg până şi cele mai pretenţioase citadine. Dacă ar putea conduce legaţi la ochi tare aş mai crede că n-ar şti prea mulţi să spună care dintre maşini e Sandero. Ba chiar să n-o indice tocmai pe ea în locul unora cu multe mii de euro în plus la dotări cumva similare!

Dar oamenii ăştia parcă par legaţi la ochi când vine vorba de Sandero, şi tocmai de asta chiar sper că noua maşină poate va avea totuşi soarta pe care o merită. Chiar nu pricep de ce atunci când vrea cineva o maşină mică o exclude din start pe cea care are un portbagaj comparabil lejer cu ce găsim la un hatchback compact. Dac-ar fi urâtă, dac-ar fi scumpă, dac-ar merge rău, dac-ar fi lipsită de confort şi de ultimele tehnologii multimedia, le-aş da toată dreptatea. Dar când se încadrează cu drepturi depline în spiritul Dacia şi îţi oferă acum foarte multe pentru preţul plătit chiar mi-e greu să depistez ce-au oamenii ăştia cu Sandero.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite