autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
25 August 2017
Autor: Dragos Gaspar
Americanii incep sa-si revina

Tesla a stârnit destulă vâlvă de când a început să preia comenzi pentru Model 3 la 35.000 de dolari. S-au îngrămădit americanii pe liste de parcă ar fi primit măcar jumătate de maşină gratis sau de parcă nu s-a mai văzut o aşa maşină pe faţa pământului. Între timp au început să se vadă şi compromisurile făcute la un model ce nu putea fi de nivel premium la preţul anunţat.

Dar americanii deja îl vedeau pe Elon Musk, proprietarul Tesla, aşa un vizionar încât tot ce a făcut regretatul Jobs ar putea fi dat uitării. Şi s-au pus oamenii pe comandat Model 3 şi-şi închipuiau ei că vor şi zbura cu ea, dar că totuşi vor merge pe patru roţi doar pentru că nu s-au trezit destul de dimineaţă pentru a găsi liber un culoar de zbor la capătul căruia să îi aştepte un curcubeu. Cei mai mulţi dintre ei se şi vedeau la bordul lui Model 3 cu câţiva paşi mai aproape de Marte, dar iată că vreo 63.000 dintre ei au fumat ceva de mai bună calitate şi s-au retras de pe lista celor dispuşi să aştepte şi peste un an pentru a fi proprietari de Model 3. Cifra a fost anunţată după lansarea produsului, dar tot au mai rămas vreo 455.000 de viitori clienţi care nu vor să vadă că la doar câţiva paşi de ei sunt constructori care deja au ce să le ofere pe măsura pretenţiilor. Tesla este însă şi ea parte din visul american şi ar trebui tratată cum se cuvine...

Înainte de lansarea lui Model 3, Musk a făcut o vizită la Londra, prilej cu care a spus că în doar zece ani aproape toate maşinile vor fi echipate şi cu funcţii de conducere autonomă. Se vorbeşte despre nivelul 3 de autonomie, care solicită şi atenţia şoferului, dar Musk spune că Tesla poate oferi deja nivelul 4! În plus, şeful Tesla consideră că jumătate dintre autovehiculele produse peste zece ani vor fi prevăzute cu sisteme electrice de propulsie, ca o consecinţă firească a înăspririi standardelor privind emisiile de noxe.

Între timp însă iată ce face Mazda, constructor reputat pentru maşinile sale fiabile şi pentru tehnologiile pe care le tot dezvoltă. Ei bine, acum a anunţat ce se va petrece cu motoarele SKYACTIV-X de generaţie viitoare, mai precis cu primul motor comercial pe benzină din lume care foloseşte aprinderea prin compresie! Şi-a numit metoda nouă de combustie Spark Controlled Compression Ignition şi a rezolvat două probleme care împiedicau comercializarea motoarelor pe benzină cu aprindere prin compresie: maximizarea zonei în care aprinderea prin compresie este posibilă şi obţinere unei tranziţii uşoare între aprinderea cu scânteie şi cea prin compresie.

Mazda susţine că această nouă metodă de combustie patentată combină avantajele motoarelor pe benzină şi diesel pentru a obţine performanţe de mediu, putere şi acceleraţie remarcabile.

Aprinderea prin compresie şi un compresor montat pentru a îmbunătăţi economia de combustibil livrează un răspuns superior al motorului şi cresc cuplul cu 10-30 de procente faţă de generaţia actuală de motoare pe benzină SKYACTIV-G. Aprinderea prin compresie permite o ardere cu amestec foarte sărac care îmbunătăţeşte eficienţa motorului cu până la 20-30 de procente faţă de generaţia curentă SKYACTIV-G şi cu până la 35-45% faţă de motorul Mazda pe benzină cu aceeaşi cilindree din 2008. Cu o eficienţă ridicată pe o plajă largă de rotaţii şi nivele de sarcină, motorul permite mai multă flexibilitate în selectarea vitezelor, oferind atât economie de combustibil, cât şi performanţe de condus superioare.

Practic însă Mazda speră să contribuie la crearea unui viitor în care oamenii, planeta şi societatea pot coexista cu maşinile, pentru a le îmbogăţi oamenilor vieţile prin experienţele date de posesia unei maşini ce sărbătoreşte condusul, nu doar deplasarea dintr-un loc în altul, pentru care există biciclete, trenuri sau avioane...

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite