autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
JD_Power_1328019157
25 Iulie 2011
JD Power Germania si Franta -- Volvo depaseste Mercedes-Benz, Logan pe 1 in clasa sa!
Volvo devine al doilea constructor european de automobile care obţine in ultimii 10 ani primul loc in sondajul de satisfacţie a clienţilor pe piaţa germană, potrivit raportului anual publicat de JD Power and Associates.
Volvo a obţinut cel mai bun rezultat in rapoartele de satisfacţie ale posesorilor de maşini cu o vechime de doi ani, obţinind un scor de 841 puncte din 1.000. Brand-ul suedez a urcat de pe locul 7 obţinut anul trecut, cu 826 puncte, in mare parte datorită progresului inregistrat in ceea ce priveşte appeal-ul vehiculului.
Fiecare brand este evaluat in funcţie de patru criterii: appeal, calitate şi fiabilitate, costuri de intreţinere şi calitatea service-ului.
Mercedes-Benz a obţinut locul al doilea anul acesta, cu 839 puncte – cu un punct mai mult decit scorul cu care s-a impus in 2010, cind a devenit primul constructor european care ciştiga acest sondaj. Intre 2002 şi 2009, victoriile au fost impărţite de Toyota, Honda şi Daihatsu.
Top 5 al brand-urilor de anul acesta este completat de Mazda (831 puncte), Mini (827 puncte) şi Honda (824 puncte).
Mercedes-Benz şi Mazda se impun in 5 din 8 segmente
Mercedes-Benz s-a impus in segmentul sedanurilor executive compacte (C-Klasse), clasa de lux (E-Klasse) şi SUV (M-Klasse) in 2011. Doar Mazda a mai reuşit să se impună la mai mult de o categorie, prin Mazda 2 in clasa mică şi Mazda 3, care a inregistrat cel mai scăzut nivel al emisiilor in segmentul mediu inferior.
Sondajul, care s-a derulat intre ianuarie şi martie anul acesta, are la bază peste 17.150 interviuri online cu posesorii de automobile cu o vechime de 2 ani.
De menţionat că Dacia s-a clasat pe locul 10 in acest clasament, imediat după Toyota, dar in faţa unor mărci precum Volkswagen, Renault, Nissan, Hyundai, Opel sau Chevrolet. In segmentul „small cars”, Dacia Logan a obţinut un excelent loc 2, fiind devansat doar de Mazda2, ultimul loc pe podium fiind ocupat de Mini.
Dacia ocupă locul 8 in Franţa
Studiul care măsoară satisfacţia clienţilor de vehicule din Franţa situează Dacia pe locul 8 in clasamentul general al producătorilor auto. In aceeaşi analiză, modelul Dacia Logan se află pe prima poziţie in categoria maşinilor mici! Clasamentul a fost realizat pe baza evaluărilor a 15.000 de clienţi francezi care deţin un autoturism de cel puţin doi ani. Opiniile acestora au fost analizate in funcţie de patru categorii de criterii, legate de gradul de atractivitate a autovehiculului, costurile pe care le implică acesta, calitatea şi fiabilitatea percepute şi serviciile post-vinzare.
Studiul a scos la iveală o diminuare generală a nivelului de satisfacţie a posesorilor de vehicule francezi, care au devenit mai exigenţi mai ales in raport cu costurile de utilizare a unui vehicul. Criza economică a schimbat comportamentul consumatorilor, aceştia avind aşteptări mai ridicate in ceea ce priveşte performanţele vehiculelor, in raport cu preţurile afişate.
Dacia se poziţionează pe locul al 8-lea in clasamentul de anul acesta, in categoria producătorilor de automobile, inregistrind 769 puncte dintr-un total de 1.000. Marca rominească se află inaintea unor mărci precum Toyota, Volkswagen, Citroen, Peugeot, Kia, Ford, Fiat sau Chevrolet, la doar un punct distanţă de Nissan. In schimb, Dacia Logan a urcat pe primul loc in categoria maşinilor mici, faţă de anul trecut, cind se poziţiona pe locul al doilea. Berlina a inregistrat 781 puncte, la egalitate cu Mazda2, fiind mai apreciată decit modelul Mini.
comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite