autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
JD Power 2009 - Toyota Prius ofera cea mai mare satisfactie clientilor
15 Iulie 2009
JD Power 2009 - Toyota Prius ofera cea mai mare satisfactie clientilor
Toyota este si anul acesta lider al clasamentului realizat de catre JD Power, prin care se masoara anual gradul de satisfactie a clientilor in ceea ce priveste autovehiculele detinute. In Franta, Toyota Prius este considerata pentru al treilea an consecutiv masina care ofera cele mai mari satisfactii proprietarilor, in timp ce in Marea Britanie, Prius a obtinut prima pozitie pe segmentul masinilor medii superioare.

In cadrul studiului JD Power realizat in rindul detinatorilor de autovehicule din Franta, in colaborare cu L'automotive Magazine, Toyota a obtinut punctaj maxim la trei categorii. Toyota Aygo a fost desemnata de catre clienti drept masina de oras care ofera cea mai mare satisfactie, pentru al doilea an consecutiv. Proprietarii de Aygo s au declarat multumiti de consum, de costurile privind asigurarile si de serviciile post vinzare. De asemenea, Toyota Yaris a fost desemnata cistigatoare la clasa mica, iar Toyota Prius a primit cele mai multe puncte pe segmentul masinilor medii superioare.

Conform studiului JD Power in colaborare cu revista What Car? realizat in Marea Britanie, la capitolul modele, Toyota a obtinut cel mai mare punctaj la doua categorii. Toyota Aygo a fost pozitionata pe primul loc pe segmentul masinilor de oras, iar Toyota Prius, la categoria autovehiculelor medii superioare.
Lexus RX fost desemnat pentru a noua oara consecutiv brandul ce ofera cel mai inalt grad de satisfactie clientilor. Lexus RX a obtinut 853 de puncte dintr un total de 1.000, clientii apreciind fiabilitatea modelelor din aceasta gama, precum si serviciile
post vinzare.

In acelasi timp, Lexus se afla pe prima pozitie a clasamentului JD Power "Initial Quality Study" realizat in SUA. Criteriul principal conform caruia a fost intocmit clasamentul american a fost numarul problemelor intilnite de soferi in primele 90 de zile de utilizare a masinii. Modelele Lexus au generat 84 de probleme la 100 de unitati, in timp ce urmatorul brand clasat detine modele cu 90 de probleme la 100 de exemplare. Lexus este prezent pe primele locuri in topul JD Power de multi ani, aproape de la lansarea marcii, clientii Lexus apreciind calitatea, performantele si fiabilitatea modelelor.

Porsche a cazut pe locul 2, in spatele Lexus, in topul anual al calitatii initiale, dupa ce a fost lider timp de trei ani la rind. In ciuda reducerii numarului de probleme raportate la suta de vehicule de la 104 anul trecut la 101, anul acesta, Mercedes Benz a cazut de pe patru, pe sase, la egalitate cu Toyota. Ford si a imbunatatit rezultatul la 102 probleme raportate la suta de vehicule, iar Chevrolet, a avut o medie de 103 probleme raportate. Acest lucru plaseaza Mercedes Benz, Toyota, Ford si Chevrolet in aceeasi liga in ceea ce priveste numarul de probleme raportate de catre clienti in primele 90 de zile de la achizitionare.

Media de calitate a industriei auto a atins cel mai inalt nivel in ultimii 23 de ani, cu o medie de 108 probleme raportate la suta de vehicule, fata de 118 in 2008. Rivalii germani ai Mercedes - BMW si AUDI - au obtinut rezultate sub media industriei.

Topul satisfactiei clientilor din Germania este condus pentru prima oara de la lansarea studiilor JD Power de Daihatsu, cu 843 de puncte. Modelele Daihatsu, produse de Toyota, au obtinut cele mai multe puncte in doua din cele patru arii de masurare   satisfactia service ului si costurile de exploatare. Clasamentul realizat pe baza opiniilor consumatorilor auto din Germania pozitioneaza modelele Toyota pe primul loc si la doua categorii. Aygo este considerata masina de oras care ofera cea mai mare satisfactie proprietarilor, in timp ce Toyota Corolla se afla pe prima pozitie in clasa medie.

In Franta, studiul JD Power s a realizat pe un esantion de 15.900 de proprietari de masini, dupa o utilizare de minimum doi ani. Studiul include 24 de branduri si 95 de modele. In Marea Britanie, studiul a inclus 29 de branduri si 101 de modele, 15. 700 de clienti exprimindu si parerile in ceea ce priveste nivelul de performanta, confort, design sau calitate a serviciilor post vinzare. Studiile JD Power Germania au fost realizate in colaborare cu Revista AUTO TEST pe un esantion de 16.200 de persoane.
comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite