autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Honda-Civic_Type_S
15 Iulie 2008
Pentru al doilea an consecutiv Honda ocupa primul loc in Germania
JD Power in Germania si Franta * Prius de la Toyota este modelul care ofera cel mai inalt grad de satisfactie
Toyota-Prius
Alpina-BMW_D3

Pentru al doilea an la rind, Honda obtine cel mai bun punctaj in topul de satisfactie al posesorilor de autovehicule noi, conform unui studiu realizat de JD Power in Germania. Aflat acum in cel de al saptelea an, studiul examineaza gradul de satisfactie al posesorilor de vehicule noi, precum si serviciile oferite de catre constructori pe o perioada de doi ani de la cumpararea automobilului. Posesorii intocmesc evaluari detaliate ale vehiculelor pe care le poseda si ale serviciilor oferite de dealeri, acoperind 77 criterii, grupate in patru categorii de masurare a satisfactiei. In ordinea importantei, acestea sint: calitatea si fiabilitatea (30%), atractivitatea automobilului (25%) -- incluzind performante, design, confort si dotari --, calitatea serviciilor oferite de dealer (23%), costurile de intretinere (22%), incluzind consumul de combustibil, asigurarea si costurile de service/reparare.


In topul marcilor, Honda este lider cu un punctaj de 849 din 1.000 posibile. Urmatorul clasat este BMW, cu 845 de puncte, 13 mai multe decit in 2007. Bavarezii au obtinut rezultate bune mai ales in ceea ce priveste atractivitatea, calitatea si fiabilitatea autovehiculului. Toyota, Audi, Mazda, Daihatsu, Mercedes Benz, Skoda, Volvo si Nissan sint alte marci care figureaza in acest clasament cu un punctaj peste medie.


"Nivelul de satisfactie este la cel mai inalt de la demararea studiului in 2002, inregistrind o crestere de 48 puncte, pina la o medie de 815 in 2008" a precizat Martin Volk, research manager al JD Power in Europa. "Tot mai multi clienti se declara a fi mai degraba incintati decit doar multumiti de propria masina, ceea ce ar putea insemna obtinerea unor beneficii financiare semnificative pentru anumiti producatori. De exemplu, este foarte probabil ca acei clienti care sint multumiti de un produs exceptional si de serviciile de calitate oferite sa aleaga in viitor aceeasi marca de vehicule, in dauna celor care ofera un nivel de satisfactie inferior".


Cu un scor de 888 puncte, Toyota Prius a obtinut cel mai bun rezultat dintre modelele studiate, pentru al doilea an la rind. Punctele sale forte sint costurile de intretinere scazute, calitatea si fiabilitatea. "O masina hibrid care conduce in clasamentului nivelului de satisfactie arata atentia pe care o ofera industria auto vehiculelor non poluante", a spus Olaf Schilling, editor sef al AUTO TESTS. Toyota Prius este apreciata de posesori pentru consumul redus, ceea ce va deveni un factor si mai important in punctarea nivelului de satisfactie, pe masura ce pretul petrolului va creste. Toyota a obtinut victorii la trei categorii de automobile, in timp ce Honda si BMW au avut fiecare cite doua.


Cele mai bine cotate modele din fiecare din cele sapte segmente studiate sint Toyota Aygo (clasa mini), Honda Jazz (mica), Honda Civic (compacta), Toyota Prius (medie), BMW Seria 5 (mare -- al doilea an consecutiv in care primeste acest titlu), Toyota Corolla Verso (monovolum -- al patrulea an consecutiv in care primeste acest titlu) si BMW X3 (SUV).
Studiul realizat este bazat pe evaluarile oferite de 19.000 de posesori de masini din Germania, dupa o perioada medie de doi ani de la cumpararea masinii. Studiul include 23 de marci si 103 modele.


Toyota Prius a ocupat prima pozitie si in topul de satisfactie al clientilor din Franta
Pentru al doilea an consecutiv, Toyota Prius este modelul care obtine cele mai bune rezultate in topul de satisfactie al posesorilor de masini noi, conform anchetei JD Power in Franta. Studiul aflat la al patrulea an in Hexagon se bazeaza pe informatiile furnizate de peste 18.000 de posesori de autovehicule, dupa o perioada de doi ani de la cumpararea automobilului, studiul incluzind 25 marci si 109 modele. Posesorii ofera evaluari detaliate ale masinilor si ale serviciilor dealerilor, acoperind 77 de criterii grupate in patru sectiuni de masurare a satisfactiei. In ordinea importantei, acestea sint: calitate si fiabilitate (38%), atractivitatea vehiculului (22%), incluzind performante, design, confort si dotari, costurile de intretinere (20%), incluzind consumul de combustibil, costurile de asigurare si service/reparatii si nivelul de satisfactie oferit de serviciile dealerului (19%).


Conform studiului, Prius primeste 867 puncte din 1.000 posibile, imbunatatindu si rezultatul din 2007 cu 9 unitati. Posesorii de Prius apreciaza in special costurile de intretinere mici, calitatea si fiabilitatea.
Toyota are si cele mai bune rezultate in trei segmente de automobile, cu modelele Corolla Verso, Land Cruiser si Prius. Audi, BMW, Citroen si Honda isi impart celelalte categorii.
Modelele cele mai apreciate in fiecare segment sint: Citroen C1 (clasa mini), Honda Jazz (mica), Audi A3 (compacta), Toyota Prius (medie), BMW Seria 5 (mare), Toyota Corolla Verso (monovolum) si Toyota Land Cruiser (SUV).


In topul marcilor, cel mai bine cotat este BMW, cu 815 puncte. Pe urmatoarele locuri sint Audi, Honda si Mercedes-Benz, fiecare avind cite 814 puncte. Audi obtine rezultate foarte bune in special la doua categorii: atractivitate si calitate si fiabilitate. Skoda succede acest trio, situindu se pe a cincea pozitie, cu 808 puncte.


"Marcile premium Audi, BMW si Mercedes Benz obtin punctaje foarte bune la capitolul calitate/fiabilitate", a precizat Martin Volk. "Preluarea produsului inca de la lansare si mentinerea standardelor sale de calitate la un nivel inalt de a lungul ciclului de viata al acestuia contribuie la obtinerea unei reactii pozitive din partea posesorului, crescind astfel sansele ca acesta sa aleaga aceeasi marca la cumpararea unui nou vehicul. De fapt, 50% dintre clientii care sint foarte multumiti de calitatea si fiabilitatea vehiculelor lor afirma ca daca ar fi sa cumpere o masina noua, ar alege acelasi brand, spre deosebire de cei numai 19% dintre posesorii vehiculelor cu un nivel de satisfactie scazut, care ar lua aceeasi optiune".


Studiul releva de asemenea faptul ca marcile frantuzesti continua sa progreseze in nivelul de satisfactie oferit clientilor. Ambele branduri ale grupului PSA, Peugeot si Citroen si au imbunatatit rezultatele in ceea ce priveste indicii de calitate si fiabilitate fata de 2007.
Studiul anual JD Power are rolul de a ajuta producatorii de autovehicule sa ofere un grad inalt de satisfactie clientilor si sa ofere consumatorilor acces la informatii precise si de incredere cu privire la diferite modele de masini.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite