autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
euroncap_resize_1328989144
25 Decembrie 2010
Ultima sesiune EuroNCAP - Primul test cu un vehicul chinezesc

EuroNCAP a făcut publice rezultatele crash-testelor a 14 modele, incluzând primul test realizat cu un vehicul construit în China. Zece maşini au obţinut punctajul maxim de cinci stele, trei au primit patru stele, iar una a obţinut două stele.

După un prim debut lipsit de succes pe piaţa europeană în 2005, Landwind se întoarce cu CV9, un MPV de dimensiuni medii, dar care a obţinut două stele la crash-testul EuroNCAP. Dornic să şteargă rezultatul slab, Landwind speră să se reabiliteze în viitor cu noul CV9, care, potrivit constructorului chinez, „a fost modificat pentru a face faţă normelor stricte de siguranţă impuse de piaţa europeană”. În comparaţie cu vehiculele competitive în acest segment, totuşi, maşina rămâne destul de sărac echipată şi nu oferă airbag-uri laterale, un dispozitiv de protecţie a capului sau un sistem electronic de control al stabilităţii. Maşina a obţinut numai două stele la crash-test datorită comportamentului general, cu toate că a fost aproape de a obţine trei stele pentru protecţia adulţilor.

Dr Michiel van Ratingen, secretar general al EuroNCAP, consideră că „vehiculele din China, India şi alte state emergente vor deveni comune în următorii ani pe drumurile din Europa. EuroNCAP se va asigura că clienţii cunosc nivelul de siguranţă al acestor vehicule. Prin evidenţierea diferenţelor în materie de siguranţă, dorim să ridicăm standardele de siguranţă ale acestor producători şi să îi determinăm să aspire spre nivelul maxim de siguranţă pe care îl oferă alţi constructori. Suntem încrezători că Landwind va răspunde la această provocare”.

Kia Venga a fost testată la scurt timp după debutul pe piaţă şi a primit cinci stele. În februarie 2010, EuroNCAP a evidenţiat o serie de slăbiciuni în comportamentul maşinii la impactul frontal, ceea ce a condus la atribuirea unui calificativ de numai patru stele. Kia a efectuat câteva modificări structurale în partea din faţă a maşinii şi a ajustat centurile de siguranţă, pentru a îmbunătăţi nivelul de protecţie oferit adulţilor şi copiilor. Astfel, Kia demonstrează dorinţa de a obţine cel mai bun nivel de siguranţă pentru vehiculele sale.

Singurul vehicul din clasa Executive testat la această ediţie - Jaguar XF - a obţinut în mod surprinzător numai patru stele, fiind penalizat de rezultatele slabe obţinute pentru protecţia adulţilor şi copiilor. La testul de impact lateral cu un stâlp, protecţia oferită la nivelul pieptului a fost slabă, iar scaunul şi tetiera maşinii au oferit protecţie marginală împotriva leziunilor.

Volkswagen Amarok a obţinut patru stele şi, cu 17 puncte, este pick-up-ul care oferă cea mai bună protecţie a pietonilor. Totuşi, oferă un nivel slab de protecţie în zona pieptului la impactul lateral cu stâlpul. Tot de la Volkswagen, EuroNCAP a testat şi MPV-ul în cinci uşi, Sharan. Această maşină are exact aceeaşi platformă, dotări interioare şi sisteme de siguranţă ca şi SEAT Alhambra, astfel încât calificativul de cinci stele se aplică ambelor vehicule.

În final, celelalte modele care au obţinut cinci stele la testul EuroNCAP sunt Audi A1, BMW Mini Countryman, Ford C-MAX şi Grand C-MAX, Kia Sportage, Opel Meriva (foto) şi Volkswagen Passat facelift. Nissan Micra a obţinut numai patru stele.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite