autoplay
A aparut numarul 137
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
ncap_resize_1328111552
25 Iunie 2011
Prima masina electrica de 5 stele
EuroNCAP prezintă rezultatele a şase modele noi, incluzând primul punctaj general de 5 stele pentru un vehicul electric.
În prim-plan se află hatchback-ul electric Nissan LEAF, primul model din acest segment care obţine 5 stele la crash-testul EuroNCAP. LEAF integrează un pachet de baterii special proiectat, amplasat într-un compartiment sub bancheta spate, ceea ce asigură nu doar protecţia pasagerilor în eventualitatea unui accident, ci şi riscuri minime de degradare a bateriilor sau de scurgeri de voltaj ridicate. Michiel van Ratingen, secretar general EuroNCAP, afirmă: „Nissan LEAF dovedeşte că vehiculele electrice pot şi la fel de sigure ca şi celelalte maşini. Tocmai a fost stabilit un standard pentru următoarea generaţie de vehicule electrice care vor debuta pe piaţa europeană”.
Un alt model aflat în centrul atenţiei este a treia generaţie Ford Focus, care a obţinut de asemenea un calificativ de cinci stele. Cea mai nouă generaţie Focus continuă recordul de siguranţă al generaţiilor anterioare chiar şi în condiţiile dure ale noilor specificaţii EuroNCAP, obţinând un rezultat notabil de 72% pentru protecţia pietonilor. Sistemele de asistenţă activă, dintre care notăm Active City Stop şi Lane Keeping Aid, au primit o răsplată consistentă în punctajul EuroNCAP pentru beneficiile aduse.
Volvo V60 nu putea primi decât 5 stele. Acest station-wagon de segment premium este echipat în dotarea standard cu sisteme precum ESC, avertizor pentru prinderea centurilor de siguranţă şi limitator de viteză setat de şofer, ceea ce a condus la un punctaj de 100% pentru mecanismele de asistenţă electronică. De asemenea, maşina este echipată cu Volvo City Safety, o tehnologie foarte apreciată de organismul EuroNCAP.
Cel mai nou sedan Peugeot în segmentul D, 508, şi Citroen DS4 au reuşit amândouă să obţină calificativul de cinci stele. Peugeot 508 a oferit o bună protecţie în cazul unui impact din spate, în timp ce Citroen DS4 a obţinut un scor marginal la acest capitol. În ceea ce priveşte protecţia copiilor, cele două maşini franceze, precum şi Lexus CT 200h, un alt vehicul de cinci stele, oferă posibilitatea de a folosi în siguranţă un scaun de copil pe locurile din faţă. Astfel, cele trei modele au obţinut punctaje ridicate pentru protecţia copiilor.
Modelele Citroen şi Peugeot dispun de sisteme Citroen Localized Emergency Call, respectiv Peugeot Connect SOS, două tehnologii răsplătite de testul EuroNCAP. Chiar şi aşa, ambele vehicule PSA Peugeot Citroen au obţinut rezultate relativ slabe la protecţia pietonilor şi s-au plasat aproape de limita inferioară pentru obţinerea unui calificativ general de 5 stele. În 2012, pentru a oferi cinci stele, EuroNCAP va creşte ponderea punctajului pentru protecţia pietonilor de la 40 la 60%.
comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite