autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Ford_Focus_resize_1328959508
25 Ianuarie 2011
Noutatile anului 2011 -- Invazie de facelift-uri, putine modele noi-noute
Honda_Accord_resize_1328959510
Lexus_CT_200h_resize_1328959512
Mercedes-Benz_CLS_resize_1328959513
Skoda_Octavia_Tour_resize_1328959514
Suzuki_Kizashi_resize_1328959515
Volkswagen_Passat_resize_1328959517

Fără îndoială, 2011 are cu ce se prezenta în faţa românilor. Chiar dacă puţine modele schimbă generaţia, atracţiile sunt totuşi consistente şi probabil vor da tonul în vânzările care probabil se vor situa deasupra celor din 2010.

Potrivit informaţiilor oficiale din partea Honda Trading România, prima lansare prevăzută în program este în luna februarie şi vizează prezentarea modelului Civic 5D Special Edition GT. În primă fază, noul Honda Civic a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Detroit sub forma unui concept ce prezintă un profil elegant şi aerodinamic, partea frontală fiind asemănătoare cu Honda CR-Z. Conform declaraţiilor producătorului japonez, versiunea de producţie a celei de-a 9-a generaţii Civic va fi pusă în vânzare în primăvara anului viitor. A doua lansare din 2011 este Jazz Facelift din luna martie şi, nu în cele din urmă, din octombrie va fi disponibilă pe piaţa românească noul Honda Accord facelift.

La Hyundai Auto România, lansările încep cu versiunea restilizată a celui mai mic model al mărcii, i10. În aprilie-mai va ajunge pe piaţă coupe-ul Veloster, derivat din i30, în timp ce în iunie, respectiv octombrie vor fi dezvăluite două variante ale lui i40, model care ii succede lui Sonata.

Pentru fanii Ford, cel mai aşteptat model este noul Focus, ce va ajunge în showroom-uri în aprilie sau mai. Până atunci, în ianuarie vor fi lansate noile C-Max şi Grand C-Max, însă pentru industria auto românească va fi interesant finalul de an, când ar trebui să înceapă la Craiova producţia MPV-ului B-Max, care va mai prezentat mai întâi, probabil sub formă de concept, în martie, la Salonul Auto de la Geneva.

La rândul lor, francezii de la Renault aduc în primăvara lui 2011 modelul Latitude, urmaşul lui Vel Satis. De asemenea, spre finalul anului, românii pot cumpăra Renault Fluence, varianta electrică, care va ajunge în ţară încă din primăvară pentru a fi testată, dar şi ediţii speciale pentru Clio (Yahoo) şi Megane (GT Line). În luna aprilie va fi disponibil şi Megane CC.

Nici Mazda nu se lasă la prejos şi va prezenta în toamnă două noi modele: Mazda3 facelift şi noua generaţie Mazda BT-50, acest din urmă vehicul fiind un pick-up destinat activităţilor atât din timpul orelor de lucru, cât şi din timpul liber.

În ianuarie încep livrările versiunii Sports Tourer a lui Opel Astra. În martie se lansează versiunea restilizată a lui Corsa, iar o lună mai târziu va ajunge pe piaţă şi versiunea cu facelift a SUV-ului Antara. În ultima lună din 2011 ar trebui să ajungă în ţară şi a treia generaţie a MPV-ului compact Zafira.

Sebastian Vlăsceanu, director de marketing al Volkswagen, a declarat că sunt programate cinci lansări, plus intrarea pe piaţă a modelului Passat în luna ianuarie, a cărui prezentare a avut loc deja în decembrie 2010. „Pentru anul viitor, vom avea în februarie lansarea noii Jetta şi a unui facelift pentru modelul EOS. În august vor fi lansate Tiguan şi Golf Cabrio, iar în noiembrie vine în România noul Beetle”, a menţionat Vlăsceanu.

În cazul Skoda, în 2011, an rezervat recreării identităţii de marcă pentru maşina cehă, în România ajunge doar Noua Skoda Octavia Tour, la jumătatea lunii ianuarie.

Nissan are programată o singură lansare, pentru noul Micra, dar momentan nu a fost stabilită data evenimentului.

Pe segmentul MPV şi al maşinilor de teren, cei de la Subaru aduc în România, anul viitor, Subaru Trezia (în februarie-martie), precum şi noua gamă Subaru Forester.

Cât priveşte modelele aduse pentru cumpărătorii români de către Chevrolet, oferta este generoasă, începând cu MPV-ul Orlando şi continuând cu versiunea restilizată a SUV-ului Captiva (lansare programată în primăvară). Începând din perioada verii, Chevrolet va comercializa în România trei modele: noul Chevrolet Aveo (sedan şi hatchback) şi versiunea în cinci uşi a limuzinei Cruze.

Toyota România a pregătit pentru 2011 câteva lansări de impact, cea mai apropiată fiind programată în primăvară, în decursul lunii martie - o ediţie specială a modelului Avensis. Conform purtătorului cu cuvânt al Toyota România, Ana-Maria Toma, vor urma Lexus CT 200 H (în luna mai) şi noua generaţie Yaris (în septembrie).

Primul pe lista Fiat este noul Punto Evo, iar apoi vor mai apărea Fiat 500 C decapotabil (la începutul verii), noul Fiat Panda - către sfârşitul anului, şi, nu în cele din urmă, motorizările Twin-R pentru gama Fiat, în special pentru modelul 500.

Mercedes-Benz începe anul cu lansarea lui CLS, în ianuarie, în timp ce în martie vine un facelift pentru clasa C, iar trei luni mai târziu apare C Coupe. La final de martie vine noul SLK, iar in noiembrie va fi lansată atât noua Clasa B, cât şi M Klasse.

BMW prezintă în martie Seria 6 cabrio, dar şi versiunile facelift pentru Seria 1 coupe şi cabrio. Spre vară este aşteptată în showroom-uri şi Seria 1 coupe M. În toamnă ajunge noua Seria 6 coupe, iar spre finalul anului vom vedea pe şosele şi Seria 1 hatchback în trei uşi. La marca Mini, două concepte prezentate recent vor ajunge şi la noi: Mini Roadster apare în primăvară, iar Mini Coupe în toamnă.

Cel mai aşteptat model de la Audi este SUV-ul Q3, care va ajunge în România pe final de an 2011. Până atunci, va fi adusă la vânzare limuzina A6, aflată la a patra generaţie.

Mitsubishi va introduce în aprilie maşina 100% electrică i-MIEV, model din care derivă şi maşinile electrice ale Peugeot şi Citroen, ce vor fi lansate tot în 2011 şi sunt construite în Japonia. În septembrie va ajunge pe piaţă şi o versiune restilizată a lui Pajero.

Citroen se bazează în acest an pe noul C4, care va ajunge în februarie. Până atunci, vor mai fi lansate C5 facelift şi C4 Picasso facelift. În aprilie vom vedea şi prima maşină 100% electrică de la Citroen, C-Zero, dar şi versiunea sportivă DS3 Racing. În iunie vine în România un alt nou model din gama superioară: DS4.

Italienii de la Ferrari vor aduce 458 Challenge, maşina cu motor V8 prezentată în decembrie la Salonul Auto de la Bologna. Doar trei exemplare au fost alocate României şi deja au fost cumpărate, primul dintre ele urmând să ajungă la proprietar în martie.

Peugeot aduce primul automobil 100% electric al mărcii, iOn. Apoi vine şi primul hybrid Diesel, 3008 Hybrid, dar şi  noul „vârf de lance” al gamei, modelul 508. Tot în 2010 este prevăzut şi un facelift pentru 308.

Land Rover, marca premium deţinută de indienii de la Tata Motors, se laudă cu cel mai ieftin, mic, uşor şi ecologic SUV din istoria sa, Evoque, în timp ce crossover-ul 9-4X de la Saab va ajunge în România la jumătatea anului, iar modelul 9-5 SportCombi, în august sau septembrie.

Nu putem încheia fără să amintim că Suzuki s-a înnoit la sfârşitul anului trecut cu Swift, că se bazează pe noul Alto, precum şi pe facelift-ul suferit de SX4. Nu este chiar exclus să lanseze Kizashi, model pe care se construieşte noua identitate de marcă a constructorului nipon.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite