autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Holger Kintscher, Director Economic Skoda Auto
20 Noiembrie 2009
Interviu - Holger Kintscher, Director Economic Skoda Auto - "Criza mondiala a atins apogeul"
Skoda Auto s a situat printre cele mai de succes companii din CEE din industria auto in studiul anual efectuat de Deloitte. A fost urmata de Audi in Ungaria si Volkswagen in Slovacia. Acest rezultat se datoreaza eforturilor extraordinare ale angajatilor Skoda, a declarat Holgher Kintscher, Director Economic al Skoda, protagonistul unui interviu mai mult decit interesant

-- Criza a atins apogeul pentru Skoda Auto? In ce stadiu al recesiunii va aflati acum?
-- Raspunsul la aceasta intrebare este dificil. In opinia mea, criza mondiala a atins apogeul, insa industria auto va simti din plin criza abia in 2010. Acest lucru se datoreaza in principal programelor "RABLA" in tari precum Germania, cea mai mare piata Skoda Auto in prezent. De asemenea este clar trendul ascendent pe care l a capatat comercializarea masinilor de clasa mica, mai ieftina. Vom studia cum s a modificat comportamentul clientilor Skoda.

-- Cum au fost vinzarile Skoda in acest an?
-- In acest an am livrat cu 10% mai putine masini decit anul precedent. Totusi, productia actuala, in prima jumatate de an a scazut cu 30%. Comparativ cu finalul anului 2008, stocurile de masini au fost reduse atit de importatori, cit si de producator. 30% mai putina productie inseamna cu 30% mai putine vinzari pentru companie. Nu poate fi ignorata o asemenea scadere a vinzarilor, in principal datorita costurilor fixe ale fiecarei companii, indiferent de volum. Razboiul discount urilor pornit in Europa a contribuit la aceasta scadere. Din acest motiv, rezultatele operationale in prima jumatate a anului au scazut cu mai mult de 50%. Cu toate acestea, consideram rezultatele un succes pentru care trebuie sa multumim managementului si angajatilor care au participat in Programul Scout.

-- Datorita programului "RABLA" a crescut cererea pentru masini de clasa mica. Programul s a incheiat in Germania si urmeaza sa se incheie si in restul tarilor. Considerati ca sfirsitul acestui program va duce la scaderea cererii pentru Fabia?
-- Momentan, planificam o cerere in scadere pentru Fabia   este adevarat ca aceasta scadere poate surveni mai devreme decit ne asteptam noi, lucru normal o data cu incheierea programului in Germania. Productia de Fabia se poate ajusta cu aceeasi usurinta cu care am crescut o pina la 1.200 unitati pe zi. Se asteapta o migrare a cererii de la clasa mica la clasa medie; in Cehia se reinnoieste flota de Octavia si Superb, acesta fiind poate semnalul sfirsitului crizei. Avem si doua atuuri: Skoda Yeti   foarte bine primit de clienti, dar si Skoda Superb Combi, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt. Estimam ca vinzarile pentru aceste doua modele vor echilibra scaderea survenita din vinzarile de Fabia.

-- Productia de Fabia este posibil sa se reduca la jumatate?
-- In nici un caz. Capacitatea de 1.200 autovehicule pe zi va reveni la nivelul normal de 800 1.000 unitati pe zi.

-- Skoda va coopera in dezvoltarea conceptului VW UP, astfel incit sa isi poata face intrarea pe piata in 2011?
-- Skoda va coopera cu VW in dezvoltarea acestui concept, insa nu a fost stabilita data exacta pentru lansarea pe piata a acestui model.

-- Uzina de la Vrchlaby a fost luata initial in considerare pentru producerea acestor mini vehicule, insa in final s a optat pentru uzina din Bratislava. Ce se va fabrica in Vrchlaby?
-- Decizia de a nu se fabrica VW Up la Vrchlaby a fost luata datorita faptului ca Cehia inca foloseste coroana, in timp ce Slovacia a trecut deja la euro.

-- Ati mentionat acest lucru ca si exemplu cum influenteaza politica statului dezvoltarea economica a companiilor. Ce masuri guvernamentale considerati ca ar trebui intreprinse pentru a ajuta companiile pe perioada acestei recesiuni economice?
-- Trecerea la moneda unica a fost, din pacate, incetinita. Datorita situatiei actuale a bugetului national ceh, este dificil de imaginat adoptarea monedei unice. Prima masura ar fi introducerea programului "RABLA" in Republica Cehia, in special in prezent, cind in tarile vestice programul a ajuns deja la final, programul ceh fiind astfel un buffer pentru scaderea cererii din perioada urmatoare.

-- Care a fost cel mai bun moment si care a fost cel mai rau moment pentru Skoda?
-- Voi incepe cu cel mai rau. Ianuarie 2009. Anul a inceput foarte greu, fiind nevoiti sa suspendam productia pentru trei zile si nu se intrezarea nici o imbunatatire a situatiei in viitor. Cel mai placut moment a fost atunci cind a crescut volumul comenzilor, datorita primelor de la stat. Punctul culminant al acestui an a fost premiera Skoda Yeti de la Geneva. Interesul mare al ziaristilor si clientilor fata de acest model s a datorat si faptului ca lansam pe piata un SUV economic intr o perioada atit de dificila. Acest lucru a confirmat corectitudinea studiilor noastre si a eforturilor depuse in ultimii ani.

-- In ianuarie ati intrezarit o lumina la capatul tunelului? Se poate face o estimare a rezultatelor Skoda in acest an?
-- Cred ca livrarile catre clienti vor fi aproximativ la nivelul anului trecut, datorita in principal cresterii cotei de piata a Skoda in China. Anul trecut s au comercializat 50.000 unitati in China, iar anul acesta se estimeaza 100.000 unitati. In Europa Centrala piata auto va cunoaste o scadere de 15%, Skoda pastrind acelasi nivel al scaderii. Acelasi lucru se aplica in Europa de Est, aici inca criza manifestindu se mult mai dramatic, iar pietele auto au scazut cu peste 50%   in special in Rusia si Ucraina. Situatia in Romania este dificila, inregistrind o scadere de 65%. In Ucraina piata s a prabusit, inregistrindu se un declin de 75%.

-- Avind in vedere situatia actuala de criza, ar fi mai convenabil sa intariti productia in afara tarii?
-- Skoda este un producator ceh. Impreuna cu Volkswagen se stabilesc centre de productie in afara tarii   India, China, Rusia   insa se produce doar pentru pietele care ne constring sa facem acest lucru, datorita faptului ca vehiculele importante ar fi atit de scumpe incit nu ar mai fi competitive ca pret. Consideram ca este firesc sa ne pastram uzinele in Republica Ceha. Experimentam ce se intimpla daca furnizorii transfera insa productia din Cehia in Romania posibil. In Cehia avem garantia calitatii, iar procesul este mult mai sigur aici. Doar transfer pur catre tari mai ieftine nu determina o strategie corecta.
comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite