autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
analiza_resize_1369423299
25 Aprilie 2013
Noul director al Opel mizeaza pe revenirea companiei

Karl-Thomas Neumann, noul director general al Opel, susţine că poate revigora brand-ul auto european, care s-a confruntat cu multe dificultăţi în ultima perioadă, precum şi să îl ajute să scape de pierderi, cu sprijinul firmei-mamă, General Motors (GM). „Avem o nouă echipă de conducere, un plan pentru următorii 10 ani şi avem o finanţare din partea sediului GM din Detroit care ne va permite nu doar să acoperim pierderile, ci şi să investim miliarde de euro în noul nostru produs”, a declarat Neumann cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.

Karl-Thomas Neumann a preluat conducerea Opel în data de 1 martie. El a mărturisit că nu ar fi acceptat această funcţie dacă nu ar fi crezut că şefii General Motors sunt dispuşi să investească în revenirea brand-ului Opel.

Dan Akerson, preşedintele General Motors, a spus în repetate rânduri că firma pe care o conduce poate reabilita Opel şi nu există intenţia de a vinde această filială, tranzacţie care a fost pe punctul de a se realiza în anul 2009. Chiar şi aşa, persistă zvonurile potrivit cărora GM ar putea renunţa la Opel sau să includă marca într-un parteneriat cu un alt producător auto, cum ar fi PSA Peugeot Citroen sau Fiat.

Karl-Thomas Neumann, în vârstă de 51 de ani, a ocupat în trecut cea mai înaltă funcţie în cadrul diviziei Volkswagen China, dar a fost şi directorul companiei producătoare de componente auto Continental AG. El l-a înlocuit pe vicepreşedintele General Motors Steve Girsky, care a devenit director general interimar al GM Europa. Ca urmare a sosirii lui Neumann şi a semnării unei noi înţelegeri cu diviziile din Germania, General Motors a dat startul restructurărilor de care are nevoie Opel.

Karl-Thomas Neumann susţine că are trei priorităţi pentru perioada următoare:

1. Introducerea unor noi vehicule. Opel va lansa 23 de modele noi sau îmbunătăţite până în 2016. Printre modelele recente se numără Adam minicar şi Opel Mokka, acesta din urmă având aceeaşi platformă ca Buick Encore.

2. Reducerea costurilor. În februarie, după lungi discuţii, General Motors a ajuns la o înţelegere cu şefii de sindicat, Steve Girsky menţionând că este un pas important având în vedere eforturile companiei de a micşora costurile şi de a mări eficacitatea muncii, în special în Germania. Membrii sindicatelor au fost de acord cu închiderea uzinei General Motors din Bochum, Germania, la sfârşitul anului 2016. Aproximativ 3.300 de persoane lucrează la această fabrică, unde este produs modelul Zafira. Liderii de sindicat au fost de acord şi cu îngheţarea salariilor până în 2016, măsura afectând peste 20.000 de angajaţi ai Opel din Germania. În schimb, conducerea GM a promis că nu se va face nici o concediere în anii care urmează. Girsky nu a dezvăluit valoarea economiilor generate de noua înţelegere, dar a spus că GM îşi va atinge obiectivul de a avea un echilibru între profit şi pierderi, în Europa, până la mijlocul deceniului.

3. Schimbarea culturii Opel. Karl-Thomas Neumann este de părere că firma s-a blocat într-o etapă de automulţumire. „Sper că nu aţi văzut un angajat al Opel care se uită la pantofii lui, este foarte nemulţumit şi se plânge. Ne aflăm în modul de atac. Vrem să le spunem tuturor celor din interior şi din exterior că putem face asta”, a declarat Neumann.

General Motors Europa a pierdut 1,8 miliarde de dolari anul trecut şi peste 18 miliarde de dolari de la finele anilor ’90. Anul trecut, GM a renunţat la 2.600 de angajaţi şi zilieri din Europa, economisind astfel circa 300 milioane dolari. Steve Girsky a promis că aceste cheltuieli se vor diminua cu încă 500 milioane pe an până în 2015.

Neumann şi Girsky se aşteaptă la un declin al vânzărilor de automobile în Europa, în acest an, dar cred că Opel îşi va menţine cota de piaţă şi va avea pierderi mai mici faţă de 2012. Anul trecut vânzările Opel au scăzut cu 16%, până la 816.000 de unităţi, procentul fiind dublu în comparaţie cu regresul de 8% înregistrat la nivelul întregii Uniuni Europene.

Karl-Thomas Neumann face parte şi din comitetul executiv al General Motors, întreaga echipă fiind coordonată de Dan Akerson. „Suntem într-o colaborare perfectă cu sediul central din Detroit. Mă aflu la o masă la care sunt luate deciziile. Acest lucru, alături de planul nostru şi de noul produs, ne vor ajuta să reuşim”, a declarat Neumann.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite