autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Ford-Mondeo_2015_1600x1200_wallpaper_01_resize_1426962283
25 Februarie 2015
Lupta dintre Ford, Opel si Renault se intensifica prin lansarea de noi produse

Companiile Renault şi Opel vor face tot posibilul în acest an pentru a ajunge pe locul al doilea în clasamentul european de vânzări, ocupat în 2014 de Ford. În schimb, experţii de la IHS Automotive previzionează că Ford se va menţine pe poziţia secundă, iar brand-ul Renault va urca şi el pe podium, spre dezamăgirea celor de la Opel.

Carlos Ghosn, CEO-ul firmei Renault, a declarat în ianuarie că se aşteaptă la o creştere a livrărilor în Europa ca urmare a iniţiativelor demarate de guverne pentru sprijinirea economiilor din regiune.

Potrivit lui Arndt Ellinghorst, analist în cadrul instituţiei Evercore ISI, Renault va lansa mai multe maşini noi destinate publicului larg decât oricare alt mare producător auto european, iar vechimea medie a flotei mărcii franceze se va diminua la 35 de luni în 2015 şi 2016, faţă de 39 de luni în 2014. „Renault a făcut o treabă bună pe o piaţă atât de dură. A reuşit să îşi crească vânzările fără să modifice preţul, lucru de care investitorii sunt foarte interesaţi. Anul acesta trebuie să fie mai bun decât 2014”, a precizat Elllinghorst.

Vânzările grupului Renault pe piaţa din Europa s-au majorat cu 9% în 2014, fiind cea mai mare creştere înregistrată de mărcile situate între primele cinci, informează statisticile publicate de ACEA. Livrările Ford au evoluat cu 5% în anul precedent, iar cele ale Opel cu 7%. Volkswagen s-a menţinut în fruntea clasamentului, cu o creştere de 4%.

În timp ce Volkswagen are programate destul de puţine lansări în acest an, Ford, Renault şi Opel anunţă o importantă ofensivă asupra pieţei auto din Europa.

Opel iese la atac

Karl-Thomas Neumann, şeful Opel, susţine că 2015 va fi cel mai aglomerat an din istoria mărcii, din punct de vedere al prezentării de noi modele. „Obiectivul nostru principal este de a reveni pe profit în 2016. Pentru a atinge acest scop, trebuie să întărim în continuare imaginea brand-ului şi să lansăm produsele corecte”, a declarat Neumann pentru Automotive News Europe.

Opel a dezvăluit în ianuarie noua generaţie a subcompactului Corsa, cel mai bine vândut automobil al său pe piaţa din Europa, iar în luna mai va lansa vehiculul entry-level Karl, care va avea rolul de a ocupa zona lăsată liberă de Agila. În Marea Britanie, acolo unde Karl este comercializat sub denumirea Vauxhall Viva, compania estimează că va livra aproximativ 20.000 de unităţi pe an, de două ori mai mult decât vânzările înregistrate de Agila.

De asemenea, Opel va aduce pe piaţă o nouă generaţie a minivan-ului Meriva, în 2017, iar un an mai târziu va apărea şi succesorul compactului Zafira. Ambele maşini se vor baza pe platforme oferite de PSA Peugeot Citroën şi vor beneficia elemente de stil specifice pentru crossovere, din dorinţa de a deveni mai populare în rândul clienţilor.

Cel mai nou model Astra va fi lansat oficial până la sfârşitul acestui an. „Noile Corsa şi Astra vor juca un rol decisiv pe piaţă. Cele două reprezintă aproape jumătate din vânzările noastre totale”, a afirmat Neumann.

Opel riscă să piardă locul al treilea din clasamentul european de vânzări în favoarea mărcii Renault deoarece brand-ul german va simţi beneficiile aduse de Astra abia în 2016, susţine analistul Ian Fletcher, de la IHS Automotive.

Livrările companiei Renault au fost puternic sprijinite de succesul SUV-ului compact Captur, el apropiindu-se rapid de nivelul subcompactului Clio. Tendinţa ascendentă va fi susţinută şi prin lansarea crossover-ului compact Kadjar, bazat pe popularul Nissan Qashqai. Mai mult decât atât, firma franceză va prezenta şi cea de-a cincea generaţie a minivan-ului Espace în primăvara anului curent.

Renault îşi va continua planul şi în 2016, prin dezvăluirea noului Megane, alături de cea a unei versiuni împrospătate a sedanului de clasă medie Laguna. Se aşteaptă ca viitorul Laguna să aibă dimensiuni ceva mai mari, să înlocuiască sedanul Latitude şi să renunţe la actualul nume.

Stefan Mueller, preşedintele diviziei europene a companiei franceze, a declarat anul trecut că Renault îşi propune să devină al doilea cel mai bine vândut brand auto din Europa până în 2017. De cealaltă parte, Opel şi-a stabilit atingerea aceluiaşi obiectiv până în anul 2022.

Reacţia mărcii Ford

Anul acesta, Ford vrea să urce pe o treaptă superioară a pieţei din Europa cu ajutorul liniei de echipare premium Vignale şi a faimoasei maşini sport Mustang. Jim Farley, şeful departamentului european de operaţiuni al firmei Ford, a precizat că performanţele brand-ului american pe Vechiul Continent au depăşit estimările în 2014 şi se aşteaptă ca tendinţa pozitivă să fie menţinută şi în anul curent.

În momentul de faţă, Ford îşi concentrează eforturile asupra promovării noului Mondeo pe piaţa din Europa, descriindu-l ca fiind cel mai avansat automobil din punct de vedere tehnologic pe care compania americană l-a oferit în regiune. Constructorul auto preconizează că vânzările anuale înregistrate de Mondeo se vor dubla şi vor ajunge la aproximativ 90.000-100.000 de unităţi. Mondeo va fi primul Ford disponibil în versiunea Vignale şi primul hibrid benzină electric al mărcii vândut în Europa.

Tot în acest an vor ajunge în showroom-uri noile minivan-uri Galaxy şi S-Max, alături de SUV-ul Edge. Modelele C-Max şi Grand C-Max vor dispune doar de facelift-uri.

Principalele provocări

Cea mai mare ameninţare pentru Ford, Opel şi Renault este incursiunea continuă în segmentele lor a mărcilor din categoria premium, dar şi relativa stagnare a pieţei din Marea Britanie preconizată pentru 2015. Ford şi Vauxhall mizează pe Marea Britanie ca fiind cea mai mare piaţă de desfacere a lor din Europa, având acolo cote de piaţă de 13%, respectiv 11%, comparativ cu 7% la nivelul întregului continent.

Specialiştii estimează că vânzările de autovehicule noi în Marea Britanie vor fi de 2,49 milioane de unităţi în acest an, cu puţin mai mult faţă de 2014.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite