autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Hyundai-i30_2013_1600x1200_wallpaper_01_1396693078
25 Februarie 2014
Hyundai concureaza cu Skoda pentru suprematie in Cehia

Nicăieri în lume rivalitatea dintre Skoda şi Hyundai nu este mai puternică decât în Cehia, acolo unde prima dintre ele îşi desfăşoară activitatea încă din momentul înfiinţării, în anul 1895, iar cea de-a doua este prezentă în regiune din 2008, când şi-a deschis o linie de producţie.

Compania coreeană şi-a propus să devanseze vânzările înregistrate de Skoda din dorinţa de a-şi mări cota de piaţă în Europa de la 3,4% la 5% până la sfârşitul deceniului. Dacă va reuşi, va deveni mai populară decât Fiat.

„Ar fi o pierdere uriaşă pentru Skoda dacă Hyundai îi va învinge chiar în ţara lor de origine. Ambele mărci au o poziţie similară şi luptă cu aceleaşi mijloace, inclusiv o calitate bună la un preţ rezonabil”, a declarat Stefan Bratzel, directorul Centrului de management auto al Universităţii de Ştiinţe Aplicate din Bergisch Gladbach, Germania.

Atingerea obiectivelor

După ce în ultimii 10 ani şi-a dublat cota de piaţă în Cehia, Hyundai se situează acum pe locul al doilea în topul livrărilor de maşini din această ţară, fiind devansată doar de Skoda. Firma coreeană a înregistrat impresionanta evoluţie mai ales după ce a început să sprijine pasiunile locale, cum ar fi sponsorizarea echipei naţionale de fotbal a Cehiei.

Însă creşterea s-a oprit în 2013, când mai puţini cumpărători şi-au îndreptat atenţia asupra modelelor construite de Hyundai. Drept urmare, compania se vede nevoită să atragă din clienţii altor producători, care ripostează la rândul lor. Spre exemplu, în luna noiembrie vânzările Hyundai au scăzut cu 2,1%, iar cele ale Skoda au crescut cu 2,2%, conform datelor publicate de ACEA, Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa.

Comparaţii între mărci

Pentru a-şi demonstra aportul adus economiei Cehiei, Hyundai se mândreşte cu fabrica sa din această ţară, unde sunt angajate 3.500 de persoane şi sunt construite 300.000 de vehicule în fiecare an. Uzina produce 72% dintre maşinile pe care Hyundai le vinde în Cehia.

„Prin definiţie noi suntem un producător local. Ne-am dori să fim marca locală preferată”, a afirmat Vladimir Vosicky, şeful diviziei cehe de vânzări a companiei Hyundai.

În luna septembrie, dealerii Hyundai din Cehia au expus noua Skoda Octavia, al cărei preţ porneşte de la 334.900 coroane, alături de modelele sale i30 (279.900 coroane) şi i40 (569.990 coroane), pentru a le permite clienţilor să facă o comparaţie.

Toate eforturile firmei coreene au dat roade, cota sa de piaţă din Cehia crescând în ultimul deceniu de la 2,6% la 9,6%. În schimb, popularitatea vehiculelor Skoda a scăzut în aceeaşi perioadă de la 48% la 30%.

Lupta pentru cota de piaţă

Skoda a încercat să combată avansul concurenţei prin lansarea a opt noi modele anul trecut, inclusiv versiuni restilizate ale hatchback-ului Octavia şi ale sedanului Rapid. Compania deţine 26.000 de angajaţi în Cehia şi s-a preocupat în 2012 de modernizarea facilităţilor de producţie din oraşul Mlada Boleslav, alături de inaugurarea unui nou centru de calitate. În plus, din dorinţa de a menţine legătura emoţională, Skoda sponsorizează echipa naţională de hochei, un sport extrem de iubit în Cehia.

„Vom lupta până în ultima clipă ca să păstrăm o treime din piaţa cehă. Loialitatea clienţilor Skoda este destul de ridicată în comparaţie cu cei ai competitorilor”, a declarat Jan Hurt, şeful de vânzări al companiei pentru Europa Centrală şi de Est.

Divizia grupului Volkswagen, care a reuşit să se extindă şi în afara estului Europei prin construirea de maşini durabile şi avantajoase ca preţ, şi-a stabilit acelaşi obiectiv ca Hyundai, de a obţine o cotă de piaţă de 5% în Europa până la finele deceniului, faţă de 4,1% în 2013.

Mai multă sticlă

Cu scopul de a-şi menţine avantajul de vânzări în Cehia, Skoda îşi reamenajează reţeaua de showroom-uri. Pereţii exteriori vor fi realizaţi într-o proporţie mai mare din sticlă, iar interiorul va fi mai primitor şi va dispune de mai mult spaţiu pentru expunerea maşinilor.

Emanuel Lopez a dărâmat fostul său dealership Skoda din Praga la începutul anului trecut şi a ridicat un nou sediu în care pot fi prezentate nouă vehicule faţă de şase câte încăpeau în trecut. În 2013, el a vândut peste 1.000 de unităţi, aproape triplu faţă de situaţia din 1997, când afacerea lui se afla la început. „Skoda nu mai are statutul unei maşini ieftine. Acum avem modele frumoase şi foarte avansate din punct de vedere tehnic”, a spus Lopez.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite