autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Volkswagen-Up_resize_1348162521
25 August 2012
Cum isi face Volkswagen loc in Franta -- Oferte mai bune decat cele de la PSA si Renault

Fiind cel mai profitabil producător auto din Europa, Volkswagen Group s-a putut împrumuta la rate mai mici decât rivalii săi. Acest avantaj s-a concretizat în afaceri mai bune pentru consumatorii francezi.

Philippe Houchois, un analist la UBS în Londra, apreciază că producătorii auto din Germania au împrumutat cu dobândă de 2% faţă de cei francezi, care au avut o dobândă de 6%, fapt care va diferenţia gradul de competivitate dintre cele două tabere.

Cumpărătorii francezi plătesc anual 1,9% dobândă la 10.000 de euro (12.800 USD) în cazul în care cumpără în leasing de la Volkswagen. La Peugeot, acelaşi împrumut ar atrage o dobândă de 11,6%, conform website-ului companiei. Cei de la Renault afirmă că rata lor de dobândă este de 5,9%.

PSA, cel de-al doilea producător auto din Europa, ar putea să-şi vadă ratele crescând şi mai mult. Dacă Volkswagen a avut 17 miliarde euro în lichidităţi nete la finele lui 2011, PSA a avut datorii nete de 3,35. În comparaţie, Renault a înregistrat datorii nete de 299 milioane euro.

Conform declaraţiilor oferite de Christoph Stuermer, analist la IHS Automotive, lichidităţile impresionante ale celor de la VW le conferă acestora un avantaj tehnologic impresionant, care le permite să-şi accesorizeze maşinile cu elemente tehnologice pe care concurenţa efectiv nu şi-o poate permite.

Vânzările de maşini civile în Franţa ale celor de la PSA au scăzut cu 22% în prima jumătate a anului, deşi compania şi-a păstrat poziţia de lider la nivel de piaţă cu 30,6% din vânzările la nivelul Franţei. Cei de la Renault au avut şi ei vânzări mai mici cu 19%, ajungând la o cotă de piaţă de 22,8%. Chiar şi cei de la VW au înregistrat o scădere a vânzărilor de 3,3%, ajungând la o cotă de 14%.

Provocare patriotică

Gwenael Leroux, un dealer VW de lângă Montmartre, un dealer la nord de Paris, se consideră norocos că lucrează pentru Volkswagen. Acesta apreciază că aproape 60% dintre clienţii noi ai mărcii germane au avut înainte maşini Peugeot sau Renault.

Cu toate acestea, mulţi cumpărători francezi continuă să rămână fideli mărcilor naţionale şi nu va fi uşor ca aceştia să se reorienteze către maşinilor germane.

Pascal Guignard, un parizian surprins într-un showroom de pe Champs-Elysees în preajma unui Peugeot 5008, susţine că doreşte să cumpere maşini franţuzeşti. Acesta susţine că ştie că Peugeot are dificultăţi în această perioadă, motiv pentru care nu ar strica să fie patriot.

Dependenţa celor de la Peugeot pentru pieţele din Franţa şi sudul Europei i-a făcut mai vulnerabili la criza economică decât pe cei de la VW, care este lider autoritar în Germania şi are vânzări foarte bune în China.

Ca să limiteze pierderile, Peugeot ia în calcul disponibilizarea a 14.000 de angajaţi de la o fabrică din Franţa. Dacă producătorul auto a înregistrat un profit de 405 milioane euro în prima jumătate a anului trecut, aceeaşi perioadă din 2012 a adus pierderi de 700 milioane euro.

Pentru a-şi mai reduce datoriile, PSA a semnat în luna aprilie un acord pentru a-şi vinde sediul central amplasat de 48 de ani lângă Arcul de Triumf, la capătul Champs-Elysees.

Acţiunile PSA au scăzut atât de mult încât Peugeot este cotat la bursă cu valoarea de 2,11 miliarde euro. În comparaţie, preţul acţiunilor Volkswagen a crescut cu 20% anul acesta, fapt ce a ridicat valoarea la bursă a producătorului german la 62,4 miliarde euro.

Renault a avut mai puţine pierderi datorită parteneriatului cu Nissan Motor Co., fapt ce îi permite să împartă costurile de dezvoltare şi să aibă acces la mai multe pieţe.

Renault estimează că mai bine de jumătate din vehiculele sale vor fi vândute în afara Europei Occidentale în 2013, reprezentând o creştere de 43% faţă de situaţia actuală şi 37% faţă de 2010. Cu toate acestea, Jerome Stoll, şeful departamentului de vânzări la Renault, a apreciat că Europa nu-şi va reveni la nivelele de dinaintea crizei mai devreme de anul 2018.

Volkswagen, alături de mărcile sale Audi, Skoda şi SEAT, este cel mai mare producător auto din Europa, acaparând 25% din distribuţia de maşini din regiune. Totuşi, la nivel global, VW este în urma celor de la Toyota şi General Motors, dar germanii şi-au propus să devină lideri mondial până în 2018.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite