autoplay
A aparut numarul 140
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
7b6639dd-33f7-410b-8127-e9930ee74cbf_resize_1515433310
25 Noiembrie 2017
Autor: Mircea Ungureanu
WRC -- Ogier, ca un outsider

Lucrurile sunt clare şi în WRC, de asemenea înaintea ultimului raliu al anului, Sebastien Ogier reuşind un nou titlu, dar nu en-fanfare, cum ne obişnuise. În condiţiile în care, cel puţin până acum, am avut de-a face cu 6 câştigători în cele douăsprezece curse disputate, o medie de două victorii pe care au atins-o Ogier şi Meeke şi a depăşit-o Neuville (3 succese), era normal ca laurii să revină celui mai constant. Iar acesta a fost Ogier, cu ale sale 9 podiumuri.

Neuville a avut doar 4, fapt care l-a clasat al doilea. Ceea ce rămâne în istoria WRC este echilibrul actualei ediţii, foarte multe nume mai noi impunându-se în cursele în care favoriţii au clacat. Ceea ce este un semnal pozitiv pentru viitor.

Ogier a acumulat 215 puncte şi nu mai poate fi depăşit de Neuville, care are 183. Al treilea este un estonian, Tanak, 169 de puncte, de care ar trebui să se ţină seama în sezonul viitor.

Hyundai Motorsport a terminat aşadar Raliul Mării Britanii pe podium şi şi-a asigurat astfel poziţia a două în clasamentul mondial al constructorilor. După 21 de probe speciale, Thierry Neuville s-a clasat pe locul 2, în spatele lui Elfyn Evans, care s-a impus pe teren propriu. Neuville şi Nicolas Gilsoul, copilotul său, au câştigat în total cinci probe speciale, inclusiv Power Stage pentru care au obţinut un bonus de 5 puncte, dar belgianul nu-l mai poate ajunge pe Sebastien Ogier în lupta pentru titlul mondial.

Demonstrând potenţialul echipei Hyundai Motorsport pe specialele din Ţara Galilor, Andreas Mikkelsen a terminat cursa pe locul patru, aceasta fiind a doua sa prezenţă în mondialul de raliuri alături de echipă. Hayden Paddon şi Dani Sordo, ceilalţi doi piloţi ai echipei, au avut un week-end mai complicat, dar şi ei au reuşit să termine în puncte pe locul 8, respectiv 10 în ierarhia generală.

Chiar dacă a pierdut lupta pentru titlu în faţa celor de la M-Sport, Hyundai Motorsport are cel mai bun sezon din istorie în WRC. Înaintea Raliului Australiei, în cele 12 curse desfăşurate până acum în 2017, echipa a strâns 3 victorii, 77 probe speciale câştigate, 14 duble pe probele speciale şi 19 podiumuri.

Thierry Neuville a obţinut cel mai bun rezultat pentru echipă în Raliul Marii Britanii şi asta după ce a primit o penalizare de 10 secunde în prima zi a raliului. Belgianul a adunat 183 de puncte în clasamentul piloţilor şi obiectivul său este să-şi consolideze această poziţie în ultima etapă a sezonului.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite