autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
cockpit_1406791968
25 Iunie 2014
Autor: Mircea Ungureanu
Monotonie sparta

În sfârşit, ceea ce părea o defilare Mercedes da capo al fine a primit o lovitură, nu fatală, dar o lovitură, cei de la Red Bull, şi ei de neoprit în sezoanele trecute, reuşind, la Montreal, să spargă hegemonia scuderiei anglo-germane. Vorbind de spart, un accident dur a spart gardurile de protecţie la Montreal, Massa fiind victima unui gest nesportiv al lui Perez.

Premieră absolută, victoria lui Daniel Ricciardo la Montreal, a mai dat o gură de aer echipei campioană mondială en-titre, cu atât mai mult cu cât şi Vettel a fost al treilea şi, mai ales, Hamilton a abandonat. Să fie oare rivalitatea dintre Hamilton şi Rosberg o cauză a şchiopătatului liderului? Tot ce se poate, lumea F1 fiind plină de asemenea evenimente de „echipă”. Oricum, puţine şanse ca pasa rea a Mercedes să continue prea mult, aşa că pe echipe, lucrurile sunt clare.

La piloţi e mai greu de spus, pentru că au mai rămas multe curse de disputat şi multe certuri de purtat. Rosberg conduce ierarhia cu 140 de puncte, urmat de Hamilton 118 şi Daniel Ricciardo 79.

ABBA WRC!

Toată lumea ştie ce înseamnă ABBA, în mod peiorativ şi cu referire la fotbalul românesc. Preluarea iniţialelor în prezentele rânduri nu are un caracter peiorativ, dimpotrivă sintetizează, zic eu corect, slalomurile în fruntea concursurilor de până acum ale celor doi piloţi angrenaţi în lupta pentru titlul mondial. Una Latvala, două Ogier, una Latvala... Aşa că, după 6 raliuri, Ogier are un avantaj considerabil, dar nu de speriat, 138 faţă de 105 puncte. Dar cum mai sunt de alergat încă 7 raliuri, iar dacă succesiunea ABBA se va păstra, dar cu o permutare, atunci chiar că vom avea un campionat mondial cu un final interesant. Pentru că la echipe, în condiţiile în care cei doi sunt coechipieri, nu se pune problema învingătorilor, Volkswagen Motorsport  neavând rivali.

Delecour se întoarce

Campionul en-titre a reuşit să revină pe primul loc în ierarhia piloţilor după Raliul Delta Dunării, de la Tulcea, unde francezul s-a impus şi ca urmare a condiţiilor grele de concurs, ploaie diluviană, ceea ce înseamnă că experienţa îşi are rolul său major în automobilism. De semnalat că Delecour a concurat  pe o maşină de categoria a 3-a, sub cele ale următorilor 4 clasaţi. Delecour a acumulat 55 de puncte, faţă de cele 43,20 ale lui Gîrtofan şi 41 ale lui Barbu.

Pe echipe ESD Rally Team conduce, cu 179 puncte, pe locul secund, singurul care mai are concurenţă, BCR Leasing Rally Team, 142,3 puncte.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite