autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
F1SUZUKA2014_JKI1629565_resize_1416852679
25 Octombrie 2014
Autor: Mircea Ungureanu
Mercedes, detasat

Hotărât lucru, a fost, şi putem să concluzionăm deja, chiar dacă au mai rămas trei curse de disputat, un an fad în Formula 1. Poate că nu în ceea ce priveşte Marile Premii, pentru că am mai consemnat un debut, în Rusia, lucruri cu care ne-am obişnuit, ci din punctul de vedere al disputei. Ne-am întors în anii 2000, când Ferrari şi Schumacher dominau la fel de clar întrecerea, în pofida concurenţei şi sacrificând, puţin, spectacolul. Chiar dacă piloţii de la Mercedes au lansat un „război” fratricid, alternând primele două poziţii cu o rigurozitate... germană, întreruptă de doar câteva ori (3) de  Red Bull, ierarhia finală nu a fost niciodată, cel puţin la constructori, în pericol. Evenimentul neplăcut al sezonului, accidentarea gravă a lui Jules Bianchi, a trecut neobservată de camerele TV care transmiteau cursa în direct, de unde şi concluzia că mijlocul plutonului chiar nu prezintă interes. Din păcate. Poate se vor mai schimba lucrurile în sezonul viitor.

Lupta pentru supremaţie în ierarhia piloţilor rămâne deschisă, cel puţin teoretic, Hamilton având 291 de puncte faţă de cele 274 ale coechipierului său, Nico Rosberg.

Idem, dar cu VW

Şi în WRC lucrurile stau cam la fel. Singura deosebire dintre cele două întreceri din motorsport este aceea că lupta primilor doi piloţi pare mai echilibrată, după ce Ogier a pierdut pe teren propriu, în Raliul Franţei, în faţa lui Latvala puncte preţioase pentru o penalizare în CO, având acum, cu două raliuri înainte de finalul campionatului, un avantaj de un loc 1, 217 puncte faţă de 190. Raliul Franţei a fost dezastruos pentru campionul mondial en-titre, Ogier având, pe lângă amintita penalizare, şi probleme tehnice.

Echipa VW Motorsports  are un avantaj decisiv, aproape 200 de puncte, faţă de Citroen, 373 faţă de 175.

Final nebun în Campionatul Naţional

De multă vreme CN de Raliuri nu a fost atât de echilibrattt, ultimele două etape, la Iaşi şi în Harghita, producând mari emoţii în echipa campionului en-titre, Francois Delecour, care a mers şi pe trei roţi, în ambele întreceri, pentru a-şi păstra titlul. Lucru pe care l-a reuşit, în pofida unui atac spectaculos al românilor Keleti şi Gîrtofan, plasaţi în acestă ordine pe celelalte două trepte ale podiumului final. Aşadar, Delecour 122 puncte, Keleti - 108 şi Gîrtofan - 103,2 sunt performerii sezonului 2014, unul mult mai echilibrat decât precedentele şi alergat până la ultima probă specială.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite