autoplay
A aparut numarul 137
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
cockpit_resize_1411310954
25 August 2014
Autor: Mircea Ungureanu
Dans in trei

Vestitul „pas de deux” din balet, care implică prezenţa a două personaje pe scenă, îşi găseşte o replică, la figurat, în F1, acolo unde lupta pentru întâietatea în ierarhie se poartă în trei, după ce australianul Daniel Ricciardo (curat australian!!) s-a impus în M.P. al Ungariei şi se  ţine în plasa piloţilor de la Mercedes, Rosberg şi Hamilton. De fapt, doar cei trei au câştigat curse în acest sezon, trimiţând într-un neplăcut anonimat nume celebre ale Marelui Circ: Vettel, Button, Massa, Raikkonen, Alonso chiar.

Pe de ală parte, piloţi relativ anonimi, dar care beneficiază de propulsoare Mercedes se află pe locuri ale ierarhiei la care nici nu visau. Bottas, Hulkenberg sau Megnussen sunt exemplele concrete ale acestei situaţii. Formula 1 s-a aflat în vacanţa de vară, timp de aproape o lună, şi poate orgoliile unora s-au mai aprins, cu toate că temperaturile ridicate ale verii îndeamnă, mai mult, la prudenţă. Interesant de văzut Belgia.

Până atunci, Rosberg are 202 puncte, Hamilton 191 şi Ricciardo 131.

WRC, clasic

În schimb, în Campionatul Mondial de Raliuri se păstrează tradiţia, adică vorbim de un duel, este drept că între piloţii aceleaşi echipe, dar un duel, Sebastien Ogier şi Jari-Matti Latvala, pe VW, conducând dansul în acest sezon. Şi aici s-a trecut printr-o vacanţă de vară, mai scurtă decât în F1, dar vacanţă, după succesul finlandezului pe teren propriu. Întrecerea va intra în ultima sa treime cu un ecart subţirel între primii doi, 187 puncte  – Ogier, 143 – Latvala şi, desigur, că finlandezul visează frumos. Ceea ce-i face greutăţi este tocmai apartenenţa la aceeaşi echipă, care nu va lăsa niciuna dintre maşini în uitare, iar la condiţii egale, Ogier este în avantaj. Oricum, se mai joacă.

Moldova decisivă

În Campionatul Naţional, concursurile moldave, înşiruite, în acest an, unul după celălalt, vor face diferenţele pentru că, am mai văzut asta, dacă ultimul raliu al sezonului nu mai poate schimba ierarhiile, de obicei piloţii fără şansă nu se mai prezintă. Chiar dacă nu este fair-play, procedeul este unul uzual, pentru economie.

Desigur că la Iaşi, Francois Delecour are cele mai mari şanse, după ce s-a impus şi în ediţiile precedente şi, după ce a câştigat cam totul, pe traseu, şi în acest sezon. Interesant este elanul lui Keleti, pilotul care vine tare din urmă şi-l ameninţă pe Gîrtofan. Iată o luptă care va fi spectaculoasă în ultimele două etape. Dar, până atunci, Delecour este liniştit cu cele 105 puncte acumulate, Gîrtofan are 73,2, iar Keleti 68.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite